Thailand deel 4 - Reisverslag uit Rayong, Thailand van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Thailand deel 4 - Reisverslag uit Rayong, Thailand van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Thailand deel 4

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

21 September 2013 | Thailand, Rayong

Eind augustus zat m'n werk in Yangshuo er dus bijna op. De laatste week leende mijn school me nog uit aan een andere school: Outdoor English school. Ook in Yangshuo, maar buiten het centrum. Ik heb daar dan maar ook 4 nachten geslapen, want ze hadden toch genoeg kamers in een mooi gebouw in Hutong-stijl. Ondertussen moest ik ook nog een beslissing maken wat te doen als m'n visum afliep op 3 september. Zoals ik al eerder zei wilde ik nog naar Nepal en India, maar de moesson duurt meestal tot eind september. Ik wilde dus het risico niet lopen om elke dag in de regen te lopen, maar garanties daarop heb je toch niet, Aan de andere kant is oktober en november het drukste met toeristen, vooral in Nepal. Ik besloot dus te doen wat ik hier meestal doe als ik ergens heen moet waar geen visum nodig is, goedkoop en niet te ver: ik boekte weer een ticket naar Thailand.

Op vrijdag 30 augustus was er een afscheidsfeestje in de school. Naast mij vertrokken er nog 3 leerlingen en een receptioniste. Ik denk dat het een goed moment was om te vertrekken, want de week erna waren er nog maar 6 studenten of zo over. Een andere leraar uit Australie had pas een ijsmachine gekocht om ijsjes te maken. Dus hadden we een hoop fruit gekocht, door de blender gedraaid en daar 's avonds ijs van gemaakt. De baas van de school had ook nog aandelen in een bedrijf dat leraren naar andere scholen in China stuurt. Volgens mij kwam hij leraren te kort, want hij begon steeds meer geld te bieden, maar ik had m'n ticket al geboekt. Het ging om een school in de provincie Sichuan, maar dan geef je dus les aan klassen met rond de 50 leerlingen of meer. Op 1 september pakte ik de bus naar Guangzhou en 2 dagen daarna naar Macau en vanaf daar naar Bangkok gevlogen.

Twee nachten in Bangkok gebleven en nog een rondvaart op de rivier gemaakt. Daarna met de trein naar de regio Isaan. Van de 65 miljoen mensen uit Thailand komen er ongeveer 40 miljoen uit deze regio, maar de meeste toeristen laten het links liggen. Van alle toeristen gaat er 1% naar Isaan. Omdat ik de meeste plekken al gezien had wilde ik hier een keer naar toe. M'n eerste stop was Ubon Ratchathani, waar eigenlijk niet veel te doen was. Daarna met de bus naar Khong Kaen, daar een scooter gehuurd en het nationaal park Pha Taem bezocht. Dit was wel de moeite waard. Bij de eerste stop loop je naar een rotswand. Beneden heb je de Mekong rivier en aan de andere kant ligt Laos. Op de rotswand waren tekeningen van meer dan 3000 jaar oud te zien. In het nationaal park waren daarnaast nog 3 watervallen te zien die zo'n 20 kilometer uit elkaar lagen, dus het was goed dat ik een scooter bij had. Vooral de 2e die ik bezocht was speciaal, omdat het water niet over de rand viel, maar door een gat.

Na Isaan ben ik weer naar het strand van Koh Samet gegaan. Ik heb daar een week gezeten. Ik had nog m'n twijfels, omdat er eind juli een oliepijpleiding was gebroken en enkele stranden helemaal onder de olie zaten. Het leger heeft het intussen opgeruimd en de stranden die onder de olie zaten lagen aan de westkant, terwijl ik altijd aan de oostkant zit. Het is nu ook nu laagseizoen dus de kamers waren goedkoper. In Thailand is het nu ook regentijd, maar in Koh Samet hebben ze een of ander micro-klimaat zodat er minder regen valt dan op elk ander eiland in Thailand. Maar dit zijn ook maar gemiddelden. Ik ben een week op Koh Samet gebleven en het was niet echt zonnig, maar het was toch wel warm genoeg om te zwemmen. Elke dag viel er ook regen, maar dit is niet de hele dag, zodat er ook genoeg tijd was om naar het strand te gaan of 's avonds naar de bar om fire shows te zien.

Nu zit ik weer in Ban Phe, m'n vertrouwde stek. Op vrijdag de 27e vlieg ik van Bangkok via Delhi naar Kathmandu. In Nepal is het niet zo koud als misschien iedereen denkt. In Katmandu is het nu nog gemiddeld 31 graden. Alleen hoog in de bergen is het koud. M'n plan is om de eerste paar dagen m'n vergunningen aan te vragen voor het Annapurna-circuit en wat spullen en kleren in te slaan. Daarna hoop ik in ongeveer 2,5 week het Annapurna-circuit te lopen. Daarna nog een paar dagen naar Pokhara, terug naar Kathmandu en daar een visum voor India aanvragen.

  • 21 September 2013 - 16:05

    Roy:

    Goed bezig weer Nick! Veel plezier in Nepal en India! Helaas dan geen biefstukjes meer... ;-)

  • 23 September 2013 - 16:51

    Aniek:

    Je hebt nog plannen genoeg.. Leuk!! Maar er zit de komende weken dus geen vaste verblijfsplaats in? Een kaartje sturen wordt dus lastig, maar je ziet het nieuws via de mail wel! :)

  • 23 September 2013 - 21:52

    Jan En Thea :

    Mooie foto's, vooral die van die aparte waterval . De spelling was trouwens ook apart :) . Nu wacht het gebergte in Nepal, ben benieuwd naar je volgende verslag !

    Groetjes, Ome Jan en Tante Thea .

  • 24 September 2013 - 10:12

    Lieke:

    Tjonge jonge, 'valde', het wordt hoog tijd dat je je Nederlands weer eens bijspijkert!
    Benieuwd naar Nepal, alvast veel succes! Zal weer een heel andere ervaring worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Rayong

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 40772

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: