De avonturen van ome Nick in Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nick Sanden - WaarBenJij.nu De avonturen van ome Nick in Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

De avonturen van ome Nick in Nepal

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

21 Oktober 2013 | Nepal, Pokhara

Vrijdag 27 september ben ik geland in Kathmandu in Nepal. M'n hostel zat vlak bij de wijk Thamel, waar de meeste toeristen zitten. De eerste avond gingen we met het hostel meteen naar een tempel aan een rivier waar ze lijken aan het verbranden waren. Zaterdag en zondag heb ik wat gewinkeld voor de trekking die ging volgen. Een trui, 2 t-shirts, nekwarmer, drinkfles, afritsbroek, handschoenen voor ongeveer 37 euro. Blijkbaar nog veel te veel, maar afdingen is niet m'n sterkste punt. In een andere winkel nog wat wandelstokken (schijnt de knieen te ontlasten), slaapzak en 3 paar sokken. Ook nog 2 permits aangevraagd die je nodig hebt.

Maandag 30 september ging ik met de bus van Kathmandu naar Besisahar waar de trek begon. In het begin heb ik 2 weken het Annapurna circuit gevolgd tot Tatopani. Onder meer naar het hoogste meer van de wereld geweest (Tilicho meer, 4919 meter hoog) en de Torong La pass over gegaan (5416 meter hoog).In Tatopani heb ik 3 dagen in de hotsprings gezeten en zelfs even op internet gezeten. Daar zag ik dat ik al 12 dagen oom ben. Aniek en Ruud van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Na 3 dagen rust nog 1 week de ABC trek gevolgd. Hier werd het weer wat minder, blijkbaar was er een of andere cycloon in India. Deze trek was wat drukker. Naar het Annapurna Bace Camp (ABC, 4130 meter) gelopen en weer terug. Ik ben net weer terug in de bewoonde wereld. Ik zit nu in Pokhara, moet nog even een hotel vinden ergens bij het meer. Over 2 weken post ik nog wel een verslag over het Annapurna circuit met meer details en foto's (al m'n spullen liggen nog in Kathmandu). Ik blijf hier nog een paar dagen aan het meer zitten, dan naar het nationaal park Chitwan en dan terug naar Kathmandu. Het is hier nu heet in Pokhara, ergens rond de 30 graden. Ik heb geen nieuws gezien in 3 weken tijd, dus als ik iets belangrijks heb gemist, moet je het maar even laten weten.

  • 21 Oktober 2013 - 18:23

    Tim:

    Jij ook gefeliciteerd!! :D

  • 21 Oktober 2013 - 18:56

    Carolien:

    Ha Nick!

    Proficiat met je nichtje! Zal ze later leuk vinden al die sterke verhalen van ome Nick!
    Goed om te lezen dat je het ook hier weer bijzonder naar je zin hebt! Was het niet zwaar zo'n tocht? Of heb je vooraf flink getraind

  • 21 Oktober 2013 - 21:19

    Pap En Mam:

    Leuke titel boven je verslag!
    Nou, het meest belangrijke nieuws van de laatste weken? : dat je voor de eerste keer oom bent geworden natuurlijk;-)
    Je nichtje Joes zal vast trots zijn op haar avontuurlijke oom Nick!
    De laatste week door de regen zal niet zo'n pretje zijn.
    Zijn weer benieuwd naar je volgende verslag!

  • 21 Oktober 2013 - 21:36

    Nelly Vd. Broek:

    Hoi " ome Nick"
    Proficiat met je nichtje.
    Groetjes van een trotse opa en oma uit de Hei.

  • 21 Oktober 2013 - 22:13

    Renee:

    Hoi Nick. Gefeliciteerd met je nichtje! Haha klinkt gezellig, je uitstapje op de eerste avond in Nepal

  • 21 Oktober 2013 - 22:16

    Renee En Bart:

    HU, hij plaatst niet het hele bericht. Vervolg: volgens mij vermaak jij jezelf prima daar! Tot de volgende knoop. Groetjes, ook van Bart. Hij zit naast me ☺️

  • 21 Oktober 2013 - 23:15

    Roy:

    Verbeek ontslagen bij AZ... ;-)
    verder geen nieuws... haha. groeten en veul plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 40768

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: