Zomer - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Zomer - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Zomer

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

17 Juli 2013 | China, Yangshuo

Het laatste reisverslag is alweer een maand geleden, maar zoveel nieuwe dingen heb ik eigenlijk ook niet meegemaakt. Sinds het laatste verslag heb ik niet veel les gegeven. Ik heb wel een aantal dagen niveau 3 les gegeven, dat is het hoogste niveau hier. En die vonden m'n lessen niet leuk en toen werd ik vervangen. Het is nu eenmaal geen openbare school, maar een trainingcentrum en de studenten zijn klanten en zo worden ze ook behandeld. Vorig jaar op m'n andere school gebeurde het ook regelmatig dat de studenten van de hoogste klas over de leraren klaagden en dat deze dan werden vervangen. Ik was toen altijd blij dat ik deze klas geen les gaf. Maar ja, niet getreurd. Ik had dus opeens een hele hoop vrije tijd!

Ondertussen was er ook een Zweedse vrijwilligster hier voor 2 weken en daarmee heb ik flink de toerist uitgehangen. De meeste dingen waren alleen niet nieuw voor mij, maar het landschap blijft hier toch prachtig. Dus ben ik voor de derde keer de TV Station Mountain omhoog gelopen (maar nu voor zonsopgang), de vierde keer naar Moon Hill (waarvan 2 x omhoog), naar de mud cave voor de 2e keer, de 2e keer naar Xing Ping (dit staat op het 20 rmb biljet) en verder nog wat rondgefietst. Verder bijna iedere dag wezen zwemmen en 's avonds naar Monkey Jane om beerpong te spelen. Het is hier immers iedere dag 35 graden of meer en 's nachts koelt het niet verder af dan 26 graden. Nee, dan hebben jullie maar geluk met jullie 27 graden.

Vorige week zijn er 6 nieuwe kindjes aangekomen voor lessen in de zomer. Die mag ik wel gaan les geven. Ze zijn rond de 12 jaar en het niveau is vrij laag, daarom heb ik ook twee 16-jarige assistentes gekregen. Er zit hier een hele andere redenering achter kinderen en volwassenen dan thuis. Ik vond het al raar dat je hier meer kunt verdienen als je kinderen les geeft, vooral in de grote steden. Maar bij mij op school zeiden ze ook dat ze voor de kleine kinderen (rond de 6 jaar) die hier in het weekend komen (ik hoef hen geen les te geven) meer geld vragen dan voor de volwassenen. Omdat het moeilijker is om deze kinderen in toom te houden of zoiets. Daar zouden de kleuterleiders nog heel blij mee zijn thuis, als ze opeens meer gaan verdienen dan de docenten op middelbare scholen.

Deze week is er ook nog een groep van 11 kinderen uit een andere provincie gekomen, zij blijven 1 week voor zomerkamp. Voor hen is het minder les geven en meer activiteiten. Maar dit gaat wel heel de dag door en ook 's avonds en in het weekend moet ik ze begeleiden. Dat is dus wel druk, maar het is maar voor een week. Ondertussen zie je ook dat overal de zomervakanties zijn begonnen. Meer Chinese, maar ook buitenlandse toeristen hier in Yangshuo. Afgelopen zondag ook nog 2 keer wezen zwemmen in de rivier. En waar thuis iedereen kan zwemmen is dit in de meeste Aziatische landen helemaal niet zo vanzelfsprekend. Op weg naar de zwemplek was de brandweer net bezig iemand op te duiken die net verzopen was. Ik weet eigenlijk nu nog steeds niet of ze het lijk hebben opgevist. Schijnt hier toch wel een keer of 10 per jaar te gebeuren. Het zou misschien toch wel een idee zijn om hier schoolzwemmen in te voeren, met 2 rivieren in de buurt.
Voor jullie nog een fijne zomervakantie en tot het volgende verslag in augustus.

  • 17 Juli 2013 - 17:15

    Tim Van De Rijdt:

    Dan zou zwemles geven misschien wel een gat in de markt zijn dus? :)

  • 18 Juli 2013 - 08:44

    Lieke:

    Ja, een zwemschool, dat vertrouwen ze een Nederlander vast wel toe! Kun je alsnog badmeester worden ;-)

  • 18 Juli 2013 - 18:42

    Mam:

    Laat ik nou precies hetzelfde denken als Lieke, badmeester worden wilde je vroeger al;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 40772

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: