Het gaat hier z'n gangetje - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Het gaat hier z'n gangetje - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Het gaat hier z'n gangetje

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

24 April 2013 | China, Yangshuo

Het duurde even, maar nu staan er zelfs enige foto's van Guangzhou bij het vorige blog. Ondertussen zijn we weer een maand verder. De eerste 3 weken heb ik fulltime gewerkt, maar de laatste weken parttime, omdat er niet zoveel leerlingen zijn. Eigenlijk vind ik dat nog niet zo erg, omdat het lesgeven me nu ook niet gaat vervelen. Hoewel je hier parttime niet veel verdient, krijg je toch nog altijd meer dan de gemiddelde Chinese loonslaaf die fulltime werkt. En in juli en augustus wordt het hier zeker hartstikke druk met leerlingen van de middelbare school die hier wat extra Engels leren in de zomer. Dus ik maak me nog niet zo druk.

Op 4, 5 en 6 april was er hier het Qingming festival, oftewel 'Tomb sweeping festival' in het Engels. Op deze dagen worden de graven van de voorouders bezocht en onderhouden. En natuurlijk wordt er vuurwerk afgestoken. Hier in Yangshuo liggen deze graven in de heuvels buiten het dorp. Toen ik m'n vorige blog schreef was het al lekker warm, maar dat was ook meteen de laatste dag. Daarna heeft het 2 weken voornamelijk geregend, maar de laatste weken is het alweer beter. Mei en juni zijn in Yangshuo de natste maanden, maar ik hoop dat ik ook nog ooit naar buiten kan en het niet te nat is.

Verder doen we hier in het weekend soms wat activiteiten met de studenten. Dit is niet verplicht, maar soms wel leuk om te doen. Zo hebben we een keer dumplings gemaakt bij iemand die in een dorpje net buiten Yangshuo woont en afgelopen weekend zijn we naar de KTV geweest. Een paar weken terug heb ik ook iemand zo gek gevonden die voor me wilde koken in het weekend. Dus wij eerst naar de markt om inkopen te doen. Ik was daar al eerder geweest, maar zag toen niets verdachts. Maar nu was het zaterdag en in de verte zag ik de gevilde honden al aan vleeshaken hangen. Daarnaast stonden kooien met katten en ook daarvan hingen enkele exemplaren al aan de haken te bungelen. Zelfs de Chinese studenten geloofde me niet toen ik zei dat er ook katten hingen, maar daarom heb ik natuulijk ook foto's gemaakt. En omdat een foto meer zegt dan duizend woorden zet ik ze natuurlijk ook op dit blog (volgens mij is de linker een kat en de rechter die al half weggesneden is een hond). Ik heb ze overigens niet gegeten, alleen aardappelen met varkensvlees, tomaat, ei en noodles.

Volgende week is het 1 mei en dat is natuurlijk een belangrijke feestdag in China. Het zal dan vast wel weer druk worden met allerlei toeristen. Maar er zijn hier eigenlijk altijd toeristen, vooral in het weekend. Op vrijdagavond gaan we soms naar English corner. Je zit dan in een bar met wat studenten te praten (de laatste keer kwamen ze uit Nanning en waren ze hier 1 week op studiereis). Beetje praten in ruil voor gratis bier en natuurlijk moet ik dan nog een stuk of 40 keer op de foto. Ja, soms is het leven best vermoeiend hier. Ik heb afgelopen maandag zelfs voor de eerste keer hard gelopen en nu heb ik al dagen spierpijn. Jullie zullen afgelopen week ook wel gelezen hebben dat er vlakbij de stad Ya'an in de provincie Sichuan een aardbeving was. Daar heb ik hier niks van gemerkt. Ik zit zo'n 1400 kilometer verderop in de provincie Guangxi. Jullie allemaal veel plezier op koninginnedag.

  • 25 April 2013 - 10:06

    Pap En Mam:

    Ik zie toch liever de laatste foto dan de eersten;-)
    Wat zijn je verslagen altijd leuk om te lezen .
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt !
    Groetjes pap en mam

  • 25 April 2013 - 11:21

    Carolien:

    Ha Nick!

    Je ziet er gezond en blakend uit, goed om te zien! Ja die eerste foto, jakkes zeg. Vooral ook dat ze het zelf niet geloofden ;-) Maar zo te lezen vermaak je je prima en word je ook door iedereen prima geentertaind ;-) Goed bezig! Succes met het lesgeven!

    Groet,
    Carolien.

  • 26 April 2013 - 10:03

    Lieke:

    Ik herken er geen kat in hoor.. En mocht je nog wat bij willen verdienen: ik heb gehoord dat je je ook kunt laten inhuren als partycrasher op Chinese bruiloften. Lijkt me echt wat voor jou :-)
    Veel plezier nog daar!

  • 02 Mei 2013 - 23:01

    Betsie:

    Hoi Nick,
    Leuk je verslag weer te lezen en de foto's te zien. Dat je ooit nog eens de kost zou verdienen met lesgeven hadden we niet kunnen dromen. Succes met het geven van Engelse les en verder veel plezier daar.
    Groetjes tante Betsie en de rest van de familie Kuijpers

  • 21 Mei 2013 - 23:28

    Peter En Corrie Verkuijlen:

    Beste Nick,

    Hoe is het met je? Als het goed is ben je nu al jarig en wordt je weer een jaartje ouder.
    Alweer 28. Van harte proficiat namens de gehele familie en maak er een leuke dag van.
    Hier is alles prima en we zijn al druk bezig met de voorbereiding van de trouwerij van Marja en Sjef op
    7 juni a.s. Je bent uitgenodigd, dat weet je.
    Het feest bij Thijs en Linda was erg gezellig en we hebben met bijna de gehele familie Pepers weer veel plezier samen gehad.
    SCMH 1 heeft de eerste promotiewedstrijd gewonnen en promoveert bij winst op Ollandia.
    Verder is het weer hier knudde maar hopelijk zal het toch wel een keer beter worden.

    Groeten van ons allemaal en het gaat je goed.

    Ome Peter en tante Corrie en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 40774

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: