Couchsurfen in Macau - Reisverslag uit Macau, Macau van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Couchsurfen in Macau - Reisverslag uit Macau, Macau van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Couchsurfen in Macau

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

03 Maart 2013 | Macau, Macau

Ondertussen is het alweer maart en zit ik in Hong Kong. Na het laatste verslag ben ik naar Pai gereisd in het noorden van Thailand. Beetje in m’n hangmat liggen, want overdag is het zo’n 36 graden, dus te warm om actief te zijn. Daarna nog naar Chiang Rai en Chiang Mai geweest. In Chiang Mai nog een tour geboekt naar Doi Inthanon. Dat is de hoogste berg van Thailand en bovenop hebben ze nog 2 stupa’s gebouwd voor de koning en koningin van Thailand. De meeste plekken in Thailand had ik dus al gezien deze keer in Thailand. Dat maakt het reizen wel makkelijk, want je hoeft niks uit te zoeken, maar aan de andere kant maak je weinig nieuwe dingen mee.

Eergisteren het vliegtuig gepakt naar Macau en hier was ik nog nooit geweest. Ik had vantevoren gezocht op een beetje betaalbare hostels daar, maar het goedkoopste wat ik kon vinden was ongeveer 35 euro. Dat was toch een heel verschil met m’n hostel in Chiang Mai, wat 2,5 euro per nacht kostte. Daarom heb ik me maar aangemeld bij couchsurfing, even kijken of ik ergens een gratis slaapplek kon vinden. Hier kwam ik in contact met Intan, een 34-jarige vrouw uit Indonesie die in het Banyan-hotel in Macau werkt.Via couchsurfen kun je andere mensen ontmoeten die een gratis slaapplek aanbieden. Macau is het Las Vegas van Azie en het staat vol met casino’s. Vanaf het vliegveld de gratis shuttlebus naar Galaxy genomen (waar ook het Banyan-hotel is), m’n rugzak achtergelaten en even rondgewandeld. Even het Venetian hotel/casino bekeken, erg luxe allemaal. Daarna was Intan klaar met werken en naar haar appartement gelopen. Wat gegeten en daarbij gaf ze een hoop informatie over Macau. Ja, dat couchsurfen was nog niet zo’n stom idee. Daarna door old Taipa village gelopen en gaan slapen op de comfortabele bank.

De volgende ochtend moest Intan weer werken, dus afscheid genomen en ik nam weer de gratis shuttlebus van Galaxy naar de ferry. Hier m’n tassen in een kluisje gestopt en het oude centrum van Macau verkend. Het was wel even wennen met het weer, want het regende het grootste gedeelte van de dag en was amper 20 graden. Macau was van de 16e eeuw tot 1999 een Portugese kolonie en er zijn dan ook verschillende kerken te vinden. De meeste touristen gaan naar de ruines van de St. Paul’s kerk. Na de meeste oude gebouwen wel gezien te hebben nog even naar het Wynn-hotel gelopen. Want wat doe je als je zoveel geld bespaart door te gaan couchsurfen en overal de gratis shuttlebussen van de hotels te gebruiken? Dan ga je dat bespaarde geld natuurlijk vergokken in het casino. Nou ben ik nog maar 1 keer in het casino geweest en dat was in 2006 en heb ik niet eens gespeeld. De regels van de meeste spelletjes ken ik niet eens , maar roulette kwam me toch bekend voor. Elke keer als ik 10 HK dollar (1 euro) inzette ging het best goed (ik denk dat ik ¾ wel won, door op rood of zwart te gokken). Maar elke keer als ik meer inzette ging het steeds fout, zodat ik toch met lege handen naar huis ging (het ging maar om een klein bedrag).

Weer terug naar de ferry en daar de turbojet Catamaran naar Hong Kong genomen. De zee was vrij wild riepen ze nog om, maar de boot ging toch vrij hard. Elke keer dat ie omhoog ging op de golven en daarna weer omlaag kreeg je een gevoel in je buik alsof je in de achtbaan zit en hard omlaag ging. Ik heb niet achterom gekeken hoe het de andere passagiers verging, maar ik zag de stewardess druk rondlopen met kotszakjes. Na 1 uur varen en mijn quarter pounder menu toch binnen weten te houden kwamen we in Hong Kong aan. Morgen (maandag) ga ik weer een visum voor China aanvragen en de volgende dag of woensdag als het goed is weer terug naar China. Ik weet nog niet welke stad, dus dat blijft een verrassing.

• 03 Maart 2013 - 12:20

Sanne Pepers:

Hee Nick!

Wat heb je toch een goed leven daar!! ;) Leuk om hier toch een beetje te lezen wat je allemaal mee maakt. Heel veel plezier weer in China! Enjoy!!

Liefs Sanne

• 03 Maart 2013 - 13:59

Pap En Mam:

Weer een ervaring rijker ; couchsurfing ; weten we ook weer wat dat is;-)
    Mooi verslag !
    Zijn benieuwd naar waar je straks belandt.
    Groetjes !

• 03 Maart 2013 - 18:31

Lieke:

Avonturier! Veel plezier weer in China, benieuwd waar je heen gaat. Groetjes!

• 04 Maart 2013 - 10:24

Bart Breeuwer:

Hey Nick,

Leuk verhaal! Wat zijn ze toch creatief daar in Azië, Een kopie van een kopie van Venetië (Las Vegas)... Of gaat het Hier om dezelfde eigenaar? Het klinkt in ieder geval allemaal super daar. Succes in China!

Groeten, Bart

• 05 Maart 2013 - 22:09

Betsie:

Hoi Nick,

Zojuist je verslag gelezen en elke keer maak je weer wat anders mee. Ook deze keer weer mooier foto's.
    Het gaat je goed Nick.
    Groetjes van je tante Betsie en de rest van de familie Kuijpers