De laatste weken in Thailand - Reisverslag uit Ban Phe, Thailand van Nick Sanden - WaarBenJij.nu De laatste weken in Thailand - Reisverslag uit Ban Phe, Thailand van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

De laatste weken in Thailand

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

14 Mei 2012 | Thailand, Ban Phe

Voor degene die zich afvragen wat ik nu de hele tijd uitvoer hier in Thailand: nou, eigenlijk niet zo veel. Na Phuket ben ik via Bangkok weer teruggereisd naar Ban Phe, waar ik vorige maand ook al ben geweest. Hier heb ik de afgelopen weken voornamelijk doorgebracht. Na al het reizen van plek naar plek is het fijn om een tijd in dezelfde plaats door te brengen.

Ban Phe is eigenlijk maar een dorp, maar je ziet toch redelijk wat toeristen hier. Veel jongeren komen hier om de TEFL-cursus (Teaching English as a Foreign Language) te volgen. Afhankelijk van de cursus duurt het een week tot een maand. Daarnaast heb je de gebruikelijk expats die hier een bar of hotel hebben of les geven.

Ik doe het hier dus lekker rustig aan. Overdag wat lezen, 's avonds soms een filmpje kijken. 2 dagen in de week heb je een markt met allemaal eten en kleding. We hadden ook een keer wat fietsen geleend en zijn naar het strand gefietst. Dit was op slechts 6 km. afstand en het strand is een stuk mooier en rustiger dan dat in Phuket. Daarnaast hebben we een paar dagen een scooter kunnen lenen. Ook hiermee naar het strand gereden en de heuvels in rondom Ban Phe.

Als ik naar Koh Samet wil hoef ik maar 50 meter te lopen naar de ferry die er in een half uur is. Vorig weekend ben ik dan ook met iemand uit Oostenrijk die de TEFL-cursus volgt naar Koh Samet geweest. Helaas was er op zaterdag veel regen, maar 's avonds was het droog genoeg om met een pilsje op het strand te zitten. Je hebt ook een lekker zeebriesje wat de muggen op afstand houdt. Ik was dus al bang dat het regenseizoen hier nu definitief begonnen was, maar de laatste paar dagen is het weer droog en heet. Na een flinke regenbui koelt het hier af tot zo'n 28 graden, dus sommige mensen vinden het ook wel lekker. Daarnaast heb ik nu wat meer tijd om soms naar huis te skypen. Ook gisteren met moederdag nog even gebeld en daarna kon ik nog mooi de laatste 10 minuten zien van de ontknoping in de Engelse competitie, wat weer lekker spannend was.

Ik wist eigenlijk niet wat ik na Thailand zou doen, maar m'n visum verloopt as. zaterdag. Daarom heb ik een paar dagen geleden een ticket van Bangkok naar Penang in Maleisie gekocht. Hier kom ik zaterdagmiddag aan, mooi op tijd om ergens een kroeg te vinden waar ze midden in de nacht nog de champions league finale uitzenden. Ik denk dat ik de eerste paar dagen in Georgetown verblijf. Hier zal ik waarschijnlijk dus ook m'n verjaardag vieren. Waarbenjij.nu heeft de mogelijkheid om 2 filmpjes en 150 foto's te plaatsen en die ruimte is nu helemaal vol. Vanaf nu zal ik de foto's dus op google plus zetten. Dit is de link:

https://plus.google.com/photos/112558271479156679393/albums

  • 14 Mei 2012 - 09:17

    Tim:

    Hey Nick,
    Mooi man... was goed je weer even via Skype te spreken gister!
    Ben benieuwd naar je tips over Maleisië!

  • 14 Mei 2012 - 17:05

    Frits:

    he maat leuk weer iets van je te horen,je bent wel afgevallen zo te zien te veel ratten en insecten gegeten ?
    GOEDE REIS VERDER EN IK WACHT JE VOLGENDE VERSLAG AF
    gr frits

  • 14 Mei 2012 - 17:05

    Frits:

    he maat leuk weer iets van je te horen,je bent wel afgevallen zo te zien te veel ratten en insecten gegeten ?
    GOEDE REIS VERDER EN IK WACHT JE VOLGENDE VERSLAG AF
    gr frits

  • 14 Mei 2012 - 18:03

    Carolien:

    Ha Nick!

    Dat ziet er weer goed uit!!! Is die pool bij het hotel ofzo? Sjiek hoor! de tekening is wel goed, sprekend ;)

    Have fun nog daar!

    groetjes,
    Carolien.

  • 14 Mei 2012 - 18:55

    Lieke:

    Schön, alvast veel plezier in Maleisië! Leuk je weer ff gezien en gesproken te hebben gisteren.

  • 15 Mei 2012 - 10:49

    Jan En Thea:

    Hoi Nick,

    Leuk dat je naar Maleisie gaat. Maaike, Annelies en ik waren er in febr .2008 : Malaka en Tioman Island bezocht. Hoop dat je net zo geniet als wij toen! Groetjes, Jan en Thea.

  • 24 Mei 2012 - 13:37

    Caroline:

    Ok so I understand well, it was the last week-end in Thailand ? What is the next trip ?! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Phe

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 40883

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: