Thailand deel 2: de eilanden - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Thailand deel 2: de eilanden - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Thailand deel 2: de eilanden

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

20 April 2012 | Thailand, Phuket

De afgelopen maand heb ik voornamelijk in Thailand op het strand gelegen. Na Cambodja ben ik eerst naar Bangkok gereisd. Al vrij snel doorgereids naar Ban Phe, waarvandaan de ferry naar Koh Samet vertrekt. Ik ben maar 2 dagen op Koh Samet geweest en verder een week in Ban Phe. Lekker rustig daar, een paar kilometer van het strand. De eigenaar uit Schotland had ons ook een dag meegenomen naar het strand voor een barbecue. Op Koh Samet op het strand gelegen. Hier heb je 's avonds veel vuurshows met jongens die met fakkels lopen te jongleren.

Na Ban Phe doorgereisd naar Koh Tao. Dit eiland is vrij klein en ideaal om te duiken of snorkelen. Hier heb ik enkele dagen gesnorkeld. Na enkele dagen ging het door naar Koh Phangan. Hier verbleef ik op het partystrand Haad Rin. Op Goede Vrijdag was het hier Full Moon Party. Onverwacht kwam ik nog een stel uit Duitsland tegen die in China werken en ik eerder in China tegenkwam. Dit was een geweldig feest.

Na Koh Phangan de ferry naar Koh Samui genomen. Ik zat hier op een mooi resort op het populaire Chaweng strand. De prijs viel me nog mee: 10 euro per nacht in een 8 persoons dorm (deze was maar half vol) inclusief ontbijt en ze hadden een mooi zwembad. Verder leuke mensen in de dorm waar ik enkele dagen mee ben uitgeweest. Op de een na laatste dag was er een flinke aardbeving van 8,6 op de schaal van richter op ongeveer dezelfde plek als in 2004 die de tsunami veroorzaakte. Dit keer geen tsunami, maar voor mij had het niets uitgemaakt, omdat ik aan de oostkust zat.

Na Koh Samui de ferry en bus naar Krabi genomen. De omgeving van Krabi is prachtig met karstgebergten. Op een dag met een Nederlands meisje een scooter gehuurd. Zij was op Koh Phi Phi tijdens de aardbeving en vertelde dat er tsunami-waarschuwing was en flinke paniek bij sommige mensen. Iedereen werd voor enkele uren naar de bergen geevacueerd. Op de scooter naar de tijgertempel gereden buiten Krabi. Deze ligt op een berg die met 1237 treden is te bereiken. Niet zo hoog, maar met dit klimaat is het wel flink zweten. Verder nog een waterval gezien in een nationaal park. In Krabi ook het Thai nieuwjaar gevierd op vrijdag de 13e. De hele dag loopt iedereen elkaar nat te gooien met water en natuurlijk deed iedereen in ons hostel ook mee. Krabi ligt aan de westkust aan de Andaman zee en sinds ik aan deze kant van Thailand ben heeft het iedere dag geregend. Na een flinke onweersbui is het weer wel aangenamer.

Na Krabi de bus naar Phuket genomen. Ik was het eerst niet van plan, omdat ik hoorde dat het duur was, maar ik heb toch nog een goedkope kamer gevonden. Phuket is het grootste eiland van Thailand en ik zit op het populairste strand Patong. Dit is ook de duurste plek waar ik in Thailand ben geweest. Je ziet ook meer Russen, ze vliegen zelfs Russische bargirls in om hier te werken. Ik snap eigenlijk niet waarom het strand zo populair is. Het water is groener en viezer dan op alle eilanden die ik aan de oostkust heb bezocht. Toen ik hier net aankwam, eerst maar naar het strand gewandeld. Er was wat paniek onder de mensen dus ik dacht al aan een tsunami-waarschuwing ofzo, maar ik hoorde geen alarm. Op een hotel stond aangeplakt dat het veiliger was om niet naar het stand te gaan. Later hoorde ik dat er een aardbeving van 5,6 was geweest, maar geen officiele tsunami-waarschuwing.

  • 20 April 2012 - 17:19

    Martijn:

    Hee grote broer!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! En ook dat je niet te veel van die aardbevingen gemerkt hebt. Groeten vanuit een fris en nat Nederland!

  • 20 April 2012 - 19:54

    Caroline:

    Wahoo it always seems like it would be the paradise on earth ! I think you gonna stay there forever ! Hope everything is ok, cause i cannot read dutch ! But the pictures speak by themselves ! Kisses from Sofia !

  • 30 April 2012 - 08:59

    Peter En Corrie:

    Ha, die Nick.
    Volgens ons bevalt Thailand wel. Lekker aan het strand een beetje genieten, af en toe een uitstapje, heerlijk! We wachten het vervolg van je reis af.
    Heel veel groetjes van ons allemaal, vandaag een zonnig Mariaheide.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 40888

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: