Fijne carnaval toegewenst vanuit Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Fijne carnaval toegewenst vanuit Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Fijne carnaval toegewenst vanuit Vietnam

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

19 Februari 2012 | Vietnam, Hanoi

Het laatste reisverslag is alweer een paar weken geleden en toen zat ik nog in Vientiane. Na Vientiane ging het met de bus naar de Kong Lo-grot, in het oosten van Laos. Daar 2 nachten bij mensen thuis overnacht, was weer eens wat anders. Was wel leuk, maar bij 3 maaltijden kreeg ik insecten te eten en niet een klein beetje ook niet. Maar ja, weigeren is ook zo onbeleeft. De grot zelf gingen we met een bootje in, 7,5 kilometer lang en op sommige stukken 100 meter hoog. Hierna liftend de grens met Vietnam overgegaan en in Vinh overnacht. In Vinh was het een stuk kouder dan in Laos en er was niet veel te doen, dus de volgende dag alweer naar Hue vertrokken.

Hue was de politieke hoofdstad van Vietnam tussen 1802 en 1945. Zij zetelden in de citadel, wat nu Unesco erfgoed is. Vietnam is een stuk drukker dan Laos, met 86 miljoen inwoners tegen nog geen 7 miljoen. Veel mensen op brommertjes. Op dinsdag de 7e een DMZ-tour gedaan, naar de gedemilitariseerde zone. We kwamen o.m. langs een voormalige Amerikaanse legerbasis, het Ho Chi Minh pad en de Vinh Moc-tunnels, waar de plaatselijke bevolking 6 jaar schuilden tegen de bombardementen. De volgende dag een trip gemaakt over de Parfum-rivier in de stad.

Na Hue ging het door naar Hoi An. Ook de binnenstad hiervan staat op de Unesco-lijst. En terwijl thuis iedereen dacht: 'komt die trein nu wel of niet, of komt die elfstedentocht nu wel of niet', heb ik lekker 2 dagen op het strand gelegen. De laatste dag in Hoi An een scooter gehuurd en naar de ruines van My Son gereden, 35 kilometer verderop. Van Hoi An ging het met de nachtbus door naar Nha Trang. Mooie stranden hier en veel Russen. Hier een paar dagen met een Canadees stel opgetrokken. Vietnam kan een heel goedkoop land zijn, maar je moet bijna op alles afdingen en verschillende aanbieders langsgaan om de beste prijs te krijgen. Want die kunnen nogal eens verschillen. Op de 14e hadden we een boottrip naar 4 eilanden gedaan voor maar 6 dollar, inclusief drank en lunch, maar exclusief entree voor aquarium en strand. Eerst ging het dus naar een aquarium, toen gingen we snorkelen, lunch en optreden van een band, uurtje gratis drinken in de drijvende bar in de zee. Nog naar een strand met fijn wit zand en toen was de dag alweer om. De volgende dag naar Vinpearl-land. Een attractiepark met een waterpark met een hoop glijbanen en ook en kermis. Het mooie was dat er nergens wachtrijen waren en je ook niet in elke automaat een gulden moet duwen zoals vroeger. Dit was maar 20 dollar inclusief de gondelbaan ernaar toe, de langste over water. Ook nog een dag op het strand gelegen en natuurlijk weer verbrand. Het is hier ook zo heet. Er staat wel een lekker windje waardoor je behoorlijk flinke golven hebt. Maar je ziet natuurlijk alleen de toeristen surfen, want Charlie surft niet.

Na Nha Trang ging het door naar Dalat. Dit ligt op bijna 1500 meter hoogte en hier is het dan ook een stuk frisser. M'n jas moest weer aan. Hier een dag een easy-rider tour gedaan, achterop de motor. Het mooiste is eigenlijk om dit 3 dagen of meer te doen, maar dan wordt het wel duur. 1 dag was ook mooi en heb nu mooi de hooglanden rondom Dalat gezien. We zagen onder meer een fabriek waar ze zijde maakten, koffiebomen en wezels die ze weer uitpoepen om ze tegen een hoge prijs weer te verkopen, boeddhistische tempels, een waterval en het crazy house (een gek huis).

Morgen ga ik weer terug naar het strand in Mui Ne, terug naar de hitte. Daarna gaat het door naar Saigon en Cambodja. Jullie nog een fijne carnaval toegewenst!

• 19 Februari 2012 - 12:22

Tim:

Wow, dat ziet er echt cool uit! Mooi ook: insecten in macaroni hoeveelheden :) hadden ze appelmoes??

Groeten vanuit een winderig station oeteldonk centraal!

• 19 Februari 2012 - 17:04

Lieke:

Klinkt weer heerlijk! Foto's zien er goed uit (wel wat meer eten, die insecten schieten niet op natuurlijk ;-) ). Veel plezier nog, benieuwd naar Cambodja!

• 20 Februari 2012 - 10:26

Pap En Mam:

wat een flink bord insecten kreeg je voor je neus! Netjes je bord leeggegeten? -)
    Maar wat heb je weer veel gezien!
    Geniet ervan , en we zien uit naar je volgende verslag!
    Groetjes pap en mam

• 21 Februari 2012 - 18:02

Betsie:

Nick wat heb je weer veel gezien en gedaan. Ook de foto's zijn weer mooi.
    Geniet ervan. Groetjes Betsie.

• 21 Februari 2012 - 19:09

Carolien:

Nick man! Die insecten, brrrr!!! Maar jou kennende heb je keurig t bord leeggeten! Ziet er weer allemaal te gek uit, vooral die bar in het water, wie verzint het! HIer zit de carnaval er weer op, was weer heftig maar super! tot het volgende verslag!

groeten,
    Carolien.

• 21 Februari 2012 - 19:34

Jan En Thea:

ha Nick, mooie foto's! We krijgen zo een aardige indruk van je reiservaringen, geniet ze daar in de warme oorden. Groetjes,
    Jan en Thea.

• 26 Februari 2012 - 16:19

Peter En Corrie:

Zo te lezen bevalt het rondtrekken nog steeds heel goed. Je hebt weer mooie foto's. Je ziet heel veel mooie dingen maar komt ook wel armoede tegen, denken wij. We wachten weer op het volgende verslag.
    Heel veel plezier.

groetjes Peter en Corrie.

• 03 Maart 2012 - 22:46

Caroline:

Ich habe nur eine Frage : hast du wirklich diese Insekte gegesse ? Wie war es ? Deine Reise ist wirklich Abenteuer :) Just love it !!!

• 10 Maart 2012 - 09:10

Carolien:

Nick je kaart is aangekomen! Nice! Ik zal hem uiteraard verspreiden onder de rest!

Groet,
    Carolien