Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Laos

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

26 Januari 2012 | Laos, Vientiane

Na het laatste reisverslag ben ik nog bijna 2 weken in Chiang Rai en omgeving gebleven. M'n nieuwe pinpas was er inderdaad die maandag na het laatste bericht op mn blog, ben daar speciaal voor op en neer naar Chiang Mai gegaan met de bus. Buiten Chiang Rai heb ik nog in een guesthouse in de bergen bij een lokale stam gezeten. Hier zaten we omringd door de jungle en vlakbij was een mooie waterval. Sinds lange tijd heeft het hier zelfs flink geregend. Naast Chiang Rai ook nog een dagtrip naar de Golden Triangle gemaakt, voorheen het gebied waar de meeste opium vandaag kwam, op het 3landenpunt van Thailand, Laos en Myanmar.

Vorige week woensdag heb ik de bus genomen naar de grens met Laos, daar een nacht geslapen en de volgende de slowboat over de Mekong genomen. Mooi uitzicht onderweg. 's Avonds kwamen we aan in Pak Beng en de volgende dag weer op de slowboat naar Luang Prabang. Nu had ik dus lange tijd op mn pinpas gewacht, maar in Laos werkt ie toch niet. Veel automaten hebben het maestro logo niet, wel Visa of Mastercard. In Luang Prabang 3 nachten gebleven. Onder andere een mooie waterval bezocht.

Daarna de bus naar Vang Vieng genomen. Het was lang geleden dat ik zoveel dronken mensen heb gezien. Het populairste op deze plek is tubing, met een grote binnenband over de rivier drijven. Hoewel de route bijna 4 kilometer is, komen de meeste mensen niet voorbij de 3e of 4e bar. Elke dag gebeuren er ook kleine of grotere ongelukken, sporadisch komt er iemand om. 2 weken voordat ik er was, is er nog een Australische jongen van 26 omgekomen. Buiten de bars heb je touwen om in het water te springen, maar dit gaat vaak best lomp. Er zijn ook vrij veel Australiers en die houden wel van feesten. Naast het tuben nog een mountain bike gehuurd en naar een riviertje en enkele grotten gefietst. Na het tuben gaan de meesten weer terug naar het dorpje en dan gaat het feesten verder voor diegenen die nog kunnen. Vooral de buckets, kleine emmertjes gevuld met whiskey/cola of iets anders vinden gretig aftrek.

Na Vang Vieng ging het verder naar Vientiane, de hoofdstad van Laos. Hier is volgens mij niet gek veel te doen, maar ben pas vandaag aangekomen. Ga morgen naar de ambassade van Vietnam voor een visa. Het volgende bericht zal dus wel vanuit Vietnam komen.

• 30 Januari 2012 - 11:03

Jan En Thea:

Hoi Nick,
    Wat heb ondertussen al weer veel gezien! En de feesten ; Hier gaat het soms met grote pullen bier, maar buckets...

geniet ze in Vietnam! we kijken weer uit naar je verslag.

groetjes, Jan en Thea.

• 30 Januari 2012 - 16:30

Caroline:

Nick, this natural "swimming pool" seems just amazing ! Sport, leisure, discovery, tourism, new friends... Sounds great all that !
    All the best from France ;)

• 31 Januari 2012 - 22:05

Peter En Corrie:

Hoi Nick,
    Mooi verslag en foto's. Leuk dat je op je reis nog 'n keertje aan ons denkt. Jij hebt het misschien "zwaar" met de warmte maar hier is het echt koud. Peter begint al te dromen van een elfstedentocht, maar dat zal wel niet lukken.
    Blijf genieten!!
    Heel veel groeten, Peter en Corrie.

• 09 Februari 2012 - 13:47

Nelly En Bert Vd.Bro:

Hallo Nick,

Zojuist jouw verslag gelezen. Ondertussen zit je al in Vietnam, heb ik gehoord.
    1 tip:
    Blijf nog maar even lekker daar want het is hier zooooo koud.