Bangkok, Kanchanaburi en Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Bangkok, Kanchanaburi en Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Bangkok, Kanchanaburi en Ayutthaya

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

18 December 2011 | Thailand, Bangkok

Vorige week woensdag ben ik dus in Bangkok aangekomen. Van de hele sinterklaasdrukte heb ik hier niets mee gekregen. Op het vliegveld van Hong Kong werden al wel wat kerstliedjes gespeeld en ook in Thailand zie je soms wat versieringen, maar niet veel.

In Bangkok eerst al mn foto's op dvd en cd-rom gebrand. Gelukkig had ik ze in Yangshuo nog opgeslagen op een usb-stick dus ik ben niet zo veel foto's kwijt. En van wat Zweedse dames heb ik 3 foto's van Sanya gekregen, dus daar heb ik nu ook foto's van. In slechts 6 dagen was de post met foto's al thuis. Dat is snel. Andersom gaat het stukken langzamer. M'n creditkaart is nog niet aangekomen, morgen maar weer eens terug naar het postkantoor en hopen dat ie er is. Dat moet ook wel, want dinsdag vertrek ik naar het noorden. M'n pinpas is nu pas klaar thuis, die was de Rabobank dus vergeten mee te sturen. Ja, toffe bank die Raboank. Ondertussen zit ik dus alweer 15 dagen zonder pasjes. Bangkok heb je in 3 dagen ook wel gezien, maar helaas moet ik hier dus in de buurt blijven, want de post is er nog niet.

Ik heb ondertussen wel 2 kleine trips gemaakt. Eerst 3 dagen naar Kanchanaburi. Hierbij zaten een bezoek aan de floating market, bridge over the river kwai en museum, waterval, tijgertempel, nog meer watervallen (7 waar je kon zwemmen en de visjes dan aan je voeten komen bijten, ik vond het eigenlijk niet echt aangenaam en de meeste anderen ook niet), hell fire pass waar ze aan de spoorlijn hebben gewerkt in WO II, olifant rijden en raften.

Na 3 dagen weer terug naar Bangkok en daar de trein naar Ayutthaya genomen. Dit was de 2e hoofdstad van Thailand totdat de Birmezen het veroverden en plunderden, maar er zijn nog veel ruines te bezichigen. Erg druk was het er ook niet, want het water is er pas net weg en veel toeristen denken dat het nog steeds overstroomd is. In mijn kamer was aan de verf goed te zien tot hoe hoog het water had gestaan. Maar de mensen waren wel blij dat de toeristen zoetjes aan weer terug kwamen.

Jullie een fijne kerst toegewenst en tot de volgende keer in Chiang Mai ofzo.


  • 18 December 2011 - 15:40

    Pap En Mam:

    zo te horen heb je je ondertussen goed vermaakt, klinkt goed in ieder geval ; raften, tijgertempel , olifant rijden en zo te zien op de foto's heerlijk weer bij dit alles!
    We duimen dat je pasjes er zo zijn en
    veel plezier in Chiang Mai!

  • 18 December 2011 - 20:43

    Lieke:

    Leuke ballenknijper naast je bij die waterval ;-)

  • 19 December 2011 - 10:25

    Frits:

    hoi nick
    leuke verslagen maak je en aardig wat meegemaakt ik volg je ook enne prettige kerstdagen en een goede jaarwisseling uit het koude nederland wat is de verdere planning mis een man in de ploeg haha

  • 19 December 2011 - 10:51

    Jan En Thea:

    Hoi Nick,
    lastig met die pasjes, maar gelukkig is er toch nog van alles moois te zien.
    Hopelijk kun je hierna snel weer door naar je volgende bestemming.

    Weer mooie foto's!
    groetjes, Jan en Thea.

  • 03 Januari 2012 - 12:03

    Caroline:

    Hello !
    I am pretty impressed with all these pictures of animals, tiger and elephant ! Wahoo ! So great :) Please keep on posting pictures !!
    Enjoy your stay and happy new year !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 40880

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: