Sanya en Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Sanya en Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Sanya en Hong Kong

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

07 December 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Hier het reisverslag van Sanya en Hong Kong:

In Sanya heb ik eigenlijk niet zoveel uitgevoerd. Elke dag naar het strand. Ik ben daar wel nog naar het ziekenhuis geweest om mn oor te controleren en die was dus ontstoken. Dat wist ik eigenlijk wel, want er kwam elke dag een hoop pus uitgedropen. Maar ik kreeg dus medicijnen en oordruppels en daarna werd het snel beter. Het viel trouwens nog niet mee in het ziekenhuis, want niemand sprak er Engels. 5 dagen later nog op controle geweest en ook de dokter was tevreden, maar gaf wel nog nieuwe medicijnen. Het weer daar was goed, ongeveer 30 graden. Er zitten vooral Russen daar en je wordt dan ook constant in het Russisch aangesproken.

Op de laatste dag ging ik met de bus naar het treinstation en kwam tot de ontdekking dat mn portemonnee en fotocamera weg waren. De bus was overvol en natuurlijk moet je dan altijd je hand erop houden, maar ja, na 3 maanden waarin niets gebeurt wordt je misschien wat onvoorzichtiger.
Dus daar stond ik in Sanya met een visum dat haast verlopen was, zonder geld, zonder pasjes. Allereerst de pasjes laten blokkeren via Interhelp, maar al gauw was mn prepaid op.
Daarom teruggelopen naar het hostel, daar met skype wat verder gebeld en er werd een noodkrediet voor me aangevraagd. Gelukkig lieten ze me gratis in het hostel slapen en gingen ook mee naar het politiebureau om te vertalen bij de aangifte. Dus als jullie ooit naar Sanya gaan, ga dan naar Sanya Backpackers, noem me naam en je krijgt ook nog eens 10 procent korting.

De volgende dag wilde ik mn noodkrediet halen, maar ook dit viel niet mee, want Engels spraken ze nauwelijks. De 2e poging lukte wel, want nu ging er een Chinees mee, maar die sprak weer geen Engels en belde het hostel elke keer als er een vraag was. Die avond snel naar het treinstation, een nieuw ticket gekocht en de slaaptrein naar Guangzhou genomen. 's Nachts wordt de hele trein op een ferry geladen en naar het vasteland verscheept, maar daar merk je weinig van omdat je slaapt.
In Guangzhou heb ik de trein naar Hong Kong genomen en zo verliet ik China dus 1 dag te laat, maar daar werden geen vragen over gesteld.

In Hong Kong sliep ik in de Chung King Mansions. Het wordt volledig uitgebaat door mensen uit India en op internet stonden erge verhalen over deze plek, maar het viel allemaal wel mee. Die avond afgesproken met iemand uit Hong Kong die ik nog in Moskou had gezien en een jongen uit Zwitserland uit het hostel. De star ferry naar central genomen, vanuit Kowloon, en in het financiele district rondgelopen. Het was lang geleden dat ik zoveel westerlingen had gezien. Ook viel het op dat mensen en auto's voor rood licht stopten en er geen bromfietsen op de voetpaden raceten. En de mensen hebben manieren. De laatste dag in de slaaptrein zat ik 1e klas, maar er was gewoon iemand zn nagels aan het knippen en met een tandenstoker bezig, om de restjes op de grond te spugen. Dat zul je in Hong Kong niet zien.

De volgende dag naar de Bog Buddha geweest, de grootste zittende bronzen buddha in de wereld. Dat is niet zo speciaal, maar de kabelbaan ernaar toe is wel mooi. Daarna nog naar Mong Kok geweest. In de namiddag een kennis van Tim opgezocht die me verder zou helpen met wat geld, een nieuwe camera gekocht en daarna door Causeway Bay rondgelopen en in de avond met de peak tram naar victoria peak. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op de stad.

Op woensdag (vandaag) het vliegtuig naar Bangkok genomen. En was Hong Kong fris met 20 graden, hier is het aangenaam met een kleine 35 graden. Mn hostel is op khaosan road, hier zitten alle backpackers. Dadelijk ga ik maar eens eens lonely planet van zuidoost Azie halen en die van China verkopen. Ben al naar de kapper geweest en vanavond op stap. Moet alleen in de buurt van Bangkok blijven om te wachten tot mn nieuwe bankpassen arriveren.

Tot de volgende keer.

• 07 December 2011 - 12:18

Lieke:

Ha, leuk verslag weer. Het gestolen geld heeft je niet echt gedeerd zo te lezen - mooi. Veel plezier nog - ben benieuwd wat je hierna gaat doen? Is er nog veel te merken van de overtsromingen daar?

• 07 December 2011 - 12:51

Bart B.:

Poeh, dat is lastig zonder geld in een land waar vrijwel niemand je verstaat. Ook weer zo'n ervaring (net als de 'verkeerde' klasse in de trein vanuit moskou) die je achteraf prachtig vindt, maar op het moment zelf erg lastig/spannend is. Maar gelukkig lijkt het je niet veel te deren, tenminste zo schrijf je erover.
    In ieder geval veel plezier nu in Thailand, weer een compleet nieuw avontuur!
    Heb je trouwens iets van de Sinterklaas meegekregen daar, of is dat totaal onbekend terrein voor die Hong Kongers?

De groenten,

• 07 December 2011 - 18:37

Roy:

Tering wat een avontuur.
    wel erg tof!

• 07 December 2011 - 18:43

Frans:

Hoi Nick,

klote die diefstal. maar gelukkig gaat de reis gewoon door. ben je ook nog wat mooie foto's kwijt?
    Maar opnieuw een grote ervaring. Dan leiden wij een toch wel erg braaf leventje hier.
    Ik kijk uit naar je verdere verslagen en
    veel plezier verder.

• 08 December 2011 - 11:40

Jan Vd Tillaart:

Heej Nick,

Wat rot voor je geen geld geen pasjes.
    Het is te hopen dat de bankpassen vlug aankomen daar in Bangkok. Nog veel plezier en een goede reis.

groetjes

• 13 December 2011 - 20:34

Carolien:

Ha Nick,

Wat ben je toch een avonturier! Maar zeker niet voor een gat te vangen ;-)
    Wel rot zeg, maar inmiddels heb je de pasjes weer??

In ieder geval een supersjieke reis, en mooie foto's!
    heel veel groeten uit NL, hier staat de kerstboom al en is alles in die sferen, maar met zo'n 13 graden op de thermometer wordt het kerstgevoel niet echt opgewekt ...

• 14 December 2011 - 11:55

Caroline:

What a life you have !! I am really impressed ! Nice pics :) Enjoy a lot !