Nanjing, Shanghai en Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Nanjing, Shanghai en Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Nanjing, Shanghai en Hangzhou

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

27 Oktober 2011 | China, Hangzhou

Na Xi´an ben ik doorgereisd naar Nanjing in de slaaptrein. In tegenstelling tot in Xi´an waren er in Nanjing niet zoveel Westerse toeristen. Er waren vooral Chinese studenten of mensen die werkten. Het hostel zat wel op een mooie plek aan de rivier. Daar heb ik het Nanjing massacre museum bezocht. Volgens mij is daar vorig jaar ofzo nog een film over gemaakt, maar heb hem niet gezien. De Chinezen en Japanners betwisten hoeveel doden er precies zijn gevallen, maar de Chinezen zijn er zeker van dat het er 300.000 waren. Dit is dan ook overal geschreven (tussen eind 1937 begin 1938). Het museum liet zelfs een krantenartikel zien over 2 Japanse officieren die een wedstrijdje hielden wie het eerst 100 mensen kon onthoofden. De een stond op 106, de ander op 105. Maar ze wisten niet wie het eerste tot de 100 was, daarom besloten ze maar door te gaan tot de 150.

Na 2 dagen in Nanjing had ik het wel weer gezien en ging naar Shanghai. Deze stad heeft 19 miljoen inwoners. Alle steden die ik heb bezocht tot nu waren groot, alleen Pingyao was geen miljoenenstad. M´n hostel in Shanghai zat vlakbij East Nanjing Road en de Bund, voor wie het wat zegt, maar dat is vrij centraal. Als je van shoppen houdt dan is Shanghai een leuke stad, maar mij had het niet zoveel te bieden. Op maandag heeft het zelfs de hele dag geregend, heb me dus maar vermaakt met tafelvoetbal en snooker. Op dinsdag ben ik naar het World Financial Center geweest, volgens hun de toren met het hoogste observatieplatform ter wereld. Nou het was 474 meter, en de CN tower maar 447 ofzoiets. Hoewel ik de glazen vloer in de CN tower mooier vind. Naast deze toren staat nog een iets lagere toren die die gekke Fransman beklommen heeft. Ben ook naar de World Expo Site geweest, maar dat was het beetje hetzelfde als het Bird Nest in Beijing. Je ziet wel dat het er heel druk is geweest, maar het ziet er nu een beetje verlaten uit.

Op woensdag naar Hangzhou gegaan. M´n hostel zit langs het westelijk meer. Ik heb vandaag een fiets gehuurd en ben het meer rondgecrost. Als je van groen houdt is dit toch wel de plek in China om heen te gaan. Overal om het meer zijn prachtige tuinen aangelegd en ik heb dus enkele mooie foto´s kunnen maken.

Overmorgen vertrek ik naar Huangshan. Dit is een van de mooiste bergen in China, zo is mij verteld. Ze worden ook wel de Yellow Mountains genoemd en komen ook voor in film Avatar.

  • 27 Oktober 2011 - 17:33

    Jan En Thea:

    Ha Nick, wat een bizar verhaal over de 2 Japanse officieren...
    wat heb je alweer veel gezien! leuk idee trouwens om vandaag de omgeving ook eens vanaf de fiets te bekijken.
    Goede reis verder!
    Groetjes, Jan en Thea.


  • 27 Oktober 2011 - 18:38

    Lieke:

    Leuk te horen weer... de world expo was inderdaad erg leuk, maar als het leeg is daar.... Shanghai is wel erg Westers, dus als het goed is had je wel weer normale wc's overal! Veel plezier nog, X Lieke

  • 29 Oktober 2011 - 09:58

    Pap En Mam:

    Mooie foto's ; Shanhai lijkt inderdaad op New York met die wolkenkrabbers.
    Je hebt een goede afwisseling van stad en groen zo te zien!
    Nog veel reisplezier en we zien weer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes pap en mam.

  • 06 November 2011 - 18:46

    Caro Aus Frankreich:

    Gestern haben wir mit meinen Eltern deine Fotos geschauet. Wir waren sehr froh für dich :) Freue mich dir bald hören ! Ich verstehe nur ein bisschen... Aber ich glaube, du geniess viel !!
    Ganz liebe Grüsse aus mir und meinen Eltern ;)
    Küsse
    Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hangzhou

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 40878

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: