Pingyao en Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Pingyao en Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Pingyao en Xi'an

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

20 Oktober 2011 | China, Xi'an

Even een update over de afgelopen week. De laatste dag in Beijing wilde ik (woensdag) nog naar het Mao mausoleum. In Moskou bij Lenin kon ik zo doorlopen, maar hier was er rij van minstens 500 meter. Maar niet aangesloten en die dag de nachttrein (hardsleeper) naar Pingyao genomen. De volgende ochtend kwam ik daar aan. Hoewel de lonely planet erg lovend over het stadje spreekt, vond ik het wel meevallen. Ze hadden een leuke stadsmuur en binnenstad, maar daar hield het wel mee op. Een dag over de stadsmuur gelopen en en ook nog een tour gemaakt naar een ondergronds kasteel in de buurt. Ook treinkaarten hier vandaan waren zeer moeilijk aan te komen. Uiteindelijk geregeld via de zwarte markt en een hostel wat flink duurder was, maar ja, je moet toch iets.

Op zaterdag dus de trein, zondagochtend in Xi'an. Ik had een pick-up geregeld, maar ze waren er niet. Hoewel het dus slecht begon heb ik een leuke tijd gehad in Xi'an. De eerste dag naar de terracotta warriors geweest. Ik gebruik m'n hele reis al m'n oude studentenkaart en zo krijg ik dus bijna overal flinke korting. Hij wordt gelukkig bijna nooit geweigerd. Het hostel was groot en ook hier was het makkelijk om veel mensen te ontmoeten. De 2e dag ben ik op de stadsmuur geweest, rondje wandeld van 14km. Ruim 1000 geleden was dit het eindpunt van de zijderoute en de grootste stad van China volgens mij. Ze hebben nog steeds een moslimwijk in de stad, waar veel toeristen komen. Ook een avond uit geweest, en we troffen het hoor. Het was namelijk victoria secret night in club fantasy. De uitsmijters hier lopen er ook raar bij. Het lijken meer op militairen met een helm en vest. Ziet er wel raar uit.

Op woensdagavond de nachttrein naar Nanjing genomen (15 uur) en hier vanmorgen aangekomen. Ga zometeen even de stad verkennen.

Groetjes!

  • 20 Oktober 2011 - 06:54

    Roy:

    Top! en bedankt voor de kaart uit Mongolië! er tof!

  • 20 Oktober 2011 - 11:22

    Pap En Mam:


    Ok, weten nu weer waar je uithangt!

    Enjoy!

  • 20 Oktober 2011 - 17:11

    Martijn:

    Misschien kom je nog een geschikt durkske tegen, broertje!

  • 20 Oktober 2011 - 17:21

    Bert En Nelly Van De:

    Hallo Nick,
    Wat een kilometers heb jij al afgelegd zeg. Leuk om jouw verslagen steeds weer te lezen. Mooie foto's ook.
    We blijven je volgen.
    Groetjes uit de Hei.

  • 20 Oktober 2011 - 18:07

    Aniek:

    He Nick.

    Kom je in de buurt van Zhengzhou? 24 en 25 oktober geeft de Bigband uit Veghel daar optredens samen met de Souplesse danseressen uit Erp. De 26e zijn ze in Luoyang en de 27e in Kaifeng.

    Kun je ook nog wat van de nederlandse cultuur meepikken...

  • 21 Oktober 2011 - 11:55

    Nick:

    Heej Aniek,

    ik wilde eerst wel naar Zhengzhou, maar ik dacht: daar valt toch niet veel te beleven. Ik ben er dus wel doorheen gereden met de trein van Xi'an naar Nanjing. Ook in de andere plaatsen kom ik niet. Vanaf morgen in Shanghai, daarna Hangzhou denk ik.

  • 21 Oktober 2011 - 20:46

    Frans Pepers:

    hartstikkemooi man, die reis van jou.
    al aardig wat kilometers afgelegd en het is mooi om jouw verslagen te lezen en foto's te bekijken.
    veel plezier verder en gr. Frans

  • 26 Oktober 2011 - 11:13

    Renée:

    Ha Nick,

    hoe maakt u het? Ziet er vet uit hoor. Gave foto's en leuk dat je snel mensen leert kennen. Als er inderdaad zo nu en dan een victoria secret modelletje bij loopt zal je jezelf helemaal vermaken ;)
    Veel plezier nog! groetjes Renée

  • 27 Oktober 2011 - 13:22

    Bart B.:

    Hey Nick,

    Het gaat nog prima daar lees ik. Al die indrukken, het zal wel allemaal vlug aan je voorbij gaan.

    Geniet er nog van de komende tijd! En maak maar is wat meer foto's! 4 is een beetje karig he ;-)

    de groente.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xi'an

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 40881

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: