Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

11 Oktober 2011 | China, Peking

Afgelopen vrijdagmiddag in Beijing aangekomen. Het hostel was zo gevonden en ik zag hier ook verschillende mensen die ik ook in Ulaanbaatar of Irkoetsk heb gezien. Die dag heb ik verder niet zo veel gedaan. Zaterdag naar het zomerpaleis geweest. Dat was wel mooi, ik vond het in ieder geval mooier dan de verboden stad waar ik de volgende dag was. Het zicht in de stad is niet erg goed. Zaterdag ongeveer 600 meter, maar net toen ik dacht dat het niet erger kon zag ik de volgende dag nog maar 300 meter.
Verder ben ik op het tian'anmen plein geweest, het grootste plein ter wereld. Deze reis is sowieso al van de records. Het Baikalmeer is het grootste en koudste meer in de wereld, Ulaanbaatar de koudste hoofstad (+40 in zomer en -50 in winter dus gemiddeld -1,3) en nu dus in China. Vandaag ook de Chinese muur bezocht met 4 Zweden en een Oostenrijkse. Wij hebben de muur in Huanghua bezocht. Het was hier lekker rustig, haast geen touristen. Dit kwam misschien ook wel door het bord: 'verboden om dit gedeelte van de muur te beklimmen'. Het was wel erg stijl, 1 van de stijlste stukken volgens mij, dus ook erg vermoeiend. Ze vroegen wel toegang (2 Yuan, dat is 25 cent), dus de lokale bevolking stimuleerde het wel.
Morgen pak ik de trein naar Pingyao, daar kom ik donderdagochtend aan. Later ga ik nog naar Xi'an, Zhengzhou, Nanjing, Suzhou en Shanghai. Dus dan weten jullie ook weer waar ik de komende tijd uithang. Sommige site zijn hier wel geblokkeerd, zoals Facebook, dus dat is hier moeilijk bij te houden. Ik weet ook niet of mijn hostel in Pingyao internet heeft, het is in ieder geval wel goedkoop (1,85 per nacht). Tot de volgende keer!

ps. Nog even ter aanvulling. Mijn Transsiberie/transmongolie-express reis zit er dus op. Bij de grens tussen Mongolie en China (Erlian)worden de wagons allemaal tegelijk opgetild en komen er smallere onderstellen. Dit omdat Rusland en Mongolie een breder spoor heeft. Je voelt wel dat je omhoog gaat, maar ziet het zelf niet. Gelukkig is er naast je een trein die de andere kant opgaat, dus konden we bij die trein zien wat er ook bij ons gebeurde. Zag er wel grappig uit, ik hoop dat het een beetje duidelijk wordt op de foto.

  • 11 Oktober 2011 - 21:40

    Peter En Corrie:

    Nick, geniet lekker van deze mooie trip
    want voor je het weet is de reis voorbij. Zo te zien zijn er vele mooie dingen te zien. Spanje heeft trouwens ook een smaller spoor.
    Groeten, nog veel plezier en blijf gezond.

  • 12 Oktober 2011 - 08:25

    Pap En Mam:

    En nu maar kijken of er nog meer records bijkomen;-)
    Die 1.85 ( euro? ) per nacht in een hostel komt anders ook aardig in de buurt!
    Geniet ervan en we kijken weer uit naar je volgende blog!
    Groetjes pap en mam.

  • 13 Oktober 2011 - 09:31

    Jan(shuttleK&N):

    Nick,echt super wat je doet!!!Daar kunnen ze hier in Veghel(K&N)wat van leren,betreffende ''iets ondernemen''!!! Vergeet niet om een bezoek te brengen aan Thailand!Dat is ook echt de moeite waard!Ok Nick,pas goed op jezelf en de groeten van Jan en Marc!!!

  • 13 Oktober 2011 - 13:24

    Nick Van Der Sanden:

    Hoi Jan en Marc, bedankt voor jullie reactie! Ik denk dat ik pas over 8 weken in Thailand ben, dan is al dat water daar ook weer weggetrokken. Misschien heb je nog goede tips, want jij bent daar toch wel vaker geweest?

    Groeten uit Pingyao en doe ze allemaal de groeten daar bij de OPH.

  • 16 Oktober 2011 - 07:25

    Lieke:

    Leuk verslag weer, foto's komen me bekend voor. Heb je al moeten poseren voor Chinese fotografen? Komt anders nog wel ;-) Veel plezier nog!

  • 16 Oktober 2011 - 07:26

    Lieke:

    O ja, en nog bedankt voor je kaartje... is aangekomen! :D

  • 17 Oktober 2011 - 11:55

    Caroline:

    Hello Nick !

    Die Fotos von der grossen Mauer in China scheint wiklich überwaltigend !
    Das ist sehr interessant, die Kontrast zwischen Russland, Mongolien und China zu sehen... what a wonderful trip :)

    Was sind die nächste Destinations ?

    Just one word : enjoy !!!

    GlG
    Caroline

    PS : viel Mal Danke Schön für deine UlanBaator Karte ;)

  • 17 Oktober 2011 - 17:22

    Ruud En Aniek:

    Hoi Nick,

    Leuk om elke keer je verslag te lezen.
    Zo worden we ook nog een beetje wijzer over Mongolië etc.

    Nog veel plezier!

    P.s. ons kaartje is nog niet aangekomen. ;)

  • 20 Oktober 2011 - 04:32

    Nick:

    Hoe weten jullie dat ik een kaartje heb verstuurd?
    6 dagen geleden verstuurd, zal dus nog wel een week duren...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 40885

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: