Irkoetsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Irkoetsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Irkoetsk

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

14 September 2011 | Rusland, Irkoetsk

Hoi allemaal,

vandaag in Irkoetsk aangekomen. Het is hier vrij fris, zo'n 5 graden. Maar ik zal eerst nog even iets over Moskou typen.

Woensdag was de mooiste dag in Moskou. De hele dag zonder jas in t-shirt gelopen. o.a. naar Gorki-park geweest en een tochtje over de rivier de Moskva gemaakt. In het hostel ook leuke mensen ontmoet. Woensdagavond met een Mexicaan en Colombiaan naar Gipsy's geweest, lekker op het dakterras gezeten. Donderdag naar Club Propaganda geweest, volgens mijn reisboek de hipste club van Moskou. Er waren nu ook 3 Spaanse meiden bij. Hier tot kwart voor 6 gezeten. Toen we weer in het hostel waren gingen bij de eerste mensen de wekkers alweer af.

Verder nog naar het kremlin en Novodevitsjij-klooster geweest. Verder is Moskou best een rijke stad, tenminste als je hier al die dure bakken rond ziet rijden. Het is ook schoon, je ziet er haast nergens vuil op de grond en de parken worden netjes bijgehouden. Zaterdag om half 2 in de trein gestapt. Echt nog zo'n ouderwetse Sovjet-trein.

Toen ik m'n slaapplaats opzocht bleek ik toch 3e klasse te zitten. En ik nog zo duidelijke 2 vingers opsteken toen ze naar de klasse vroegen. Nou de eerste dag dacht ik echt van; waar ben ik nu weer aanbeland. Er zaten alleen maar andere Russen en die spraken geen of haast geen Engels. De banken waren ook best hard en kort. Maar ja, daar raak je naar een paar dagen wel aan gewend. Het was na een paar dagen toch best leuk eigenlijk. Op maandag zat er een familie uit Kazachstan naast me. Volgens mij maakten ze zich nogal druk om me, zo ver van huis en geen woord Russsch spreken. Hij belde zelfs z'n moeder die wel Engels sprak om met me te praten. Ik ben nu ook uitgenodigd ergens in Kazachstan in het hotel waar hij werkt. D'r bleven maar mensen in en uitstappen en de laatste dag waren er meer jongeren, 2 spraken zelfs enkele woordjes Engels. Ze zagen iig niet zoveel buitenlanders in Siberie, dus ze vonden het wel leuk om met me te praten. Vandaag om kwart voor 10 's ochtends in Irkoetsk aangekomen (plaatelijke tijd, heb 5 tijdzones doorkruist in 87 uur tijd, in Moskou was het kwart voor 5, maar de treinen rijden volgens Moskou-tijd). De vriendin van iemand op de trein zou me helpen m'n hostel te vinden, maar bracht me ipv daarvan naar een hotel. Ook wel fijn weer een keer een echt bed en douche, maar niet zo gezellig.

Morgen wil ik de bus pakken naar het Baikal-meer. Maandag om 22.15 pak ik trein naar Ulaan baatar in Mongolie. Dat is dus 17.15 Moskou-tijd en 15.15 u bij jullie. Dan ben ik woensdag daar. Net nog even hier door de stad gewandeld. Er was zelfs een festival aan de gang, om het 350 jarig bestaan van iets te vieren.

Dus dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Tot de volgende keer!

  • 14 September 2011 - 10:43

    Lieke:

    Haha, die bezorgde Kazachen ook ;-) Ga je nog langs daar of kom je niet in Kazachstan?
    Veel plezier in Irkutsk, goede treinreis alvast voor volgende week (weer 3e klas?)

  • 14 September 2011 - 10:45

    Nick Van Der Sanden:

    Heb geen visum voor Kazachstan. Heb nu wel 2e klas, je moet toch een beetje kunnen vergelijken.

  • 14 September 2011 - 11:49

    Bart B.:

    Hey Nick,

    Dus het was toch derde klas. Is ook interessant natuurlijk, een keer een vreemdeling spelen. Het lijkt me wel een vermoeiend treinritje, 87 uur lang.Je zal wel blij zijn geweest dat je er was.
    Succes nog de komende dagen daar, en vier nog snel maar het 350 jarig bestaan van de stad, je bent er nu toch.
    gr. Bart

  • 14 September 2011 - 12:18

    Pap En Mam:

    Nou, mooi om te lezen dat Moskou zo goed bevallen was, en dat je zoveel verschillende mensen ontmoet in de trein.
    Zijn benieuwd naar je ervaringen bij het Baikalmeer!
    groetjes en veel plezier!

  • 14 September 2011 - 13:43

    Carla Verkuijlen :

    Hey Nick!

    Klinkt goed die reis van jou. Natuurlijk werd jij als laatste uit Club Propaganda geveegd, je hebt tenslotte een naam hoog te houden, niet!?
    Hopelijk blijft je reis zo voorspoedig verlopen. Blijf maar af en toe een berichtje sturen, vind ik erg leuk om te lezen! Geniet van een luxe nachtje in een hotel en goede voorzetting van de trip.

    Goed op jezelf passen en heel veel groetjes,
    Carla

  • 15 September 2011 - 20:25

    Carolien:

    Nick,

    Je verbaast ons telkens weer! Zo te horen hebben de Russen je gezien als een exoot, houden zo!

    Volgende x zou ik geen enkele vinger opsteken als het gaat om de klasse van de trein ;-)

    groeten uit Roermond,
    Carolien.

  • 16 September 2011 - 16:48

    Bert En Nelly V.d. B:

    Hoi Nick,

    Leuk om te lezen allemaal. Wat heb je in die korte tijd al veel gezien en veel mensen ontmoet.

    We blijven het volgen.

    Groetjes uit de Hei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Irkoetsk

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 40887

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: