De eerste dagen in Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Nick Sanden - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Moskou

Door: nickopreis

Blijf op de hoogte en volg Nick

06 September 2011 | Rusland, Moskou

Hoi allemaal,

hier mijn eerste reisverslag. Gisteren dus om 10.25 vertrokken van Dusseldorf en rond 15.45 u aangekomen in Moskou (het is hier 2 uur later). Bij de paspoortcontrole zo'n 1,5 uur staan wachten, maar ja, het voordeel is dan wel dat je niet meer op je koffer hoeft te wachten. Rond 7 uur had ik m'n hostel gevonden. Na het inchecken nog even naar het Kremlin gelopen en terug. 's Avonds in het hostel nog wat wodka gedronken met wat Polen/Russen/Belgen.

De volgende ochtend een kaartje gaan kopen voor de reis naar Irkoetsk. Dat viel nog niet mee als je geen Russisch spreekt en dat vrouwtje geen Engels. Ook het cyrilisch schrift is geen touw aan vast te knopen. Nee, in Japan is het wel makkelijker om iets te regelen. Maar volgens mij is het uiteindelijk toch gelukt. Alle reisboeken en internet adviseerden het ticket al in Nederland te kopen en ook het hostel adviseerde het via internet (hun website te doen/ Nee dat is echt niet duurder) Nou, ik heb gisteren gekeken en de reis naar Irkoetsk had me dan zo'n 293 euro/10.836 roebel gekost. Ik heb nu een kaartje voor 3285 roebel. Dus dat is nogal een verschil. Ik hoop niet dat ik per ongeluk een derde klasse ipv tweede klasse kaartje heb, maar dit zou al veel verklaren.

Ik vertrek as zaterdag om 13.35 u en kom dan op woensdag 14 september in Irkoetsk aan om 4.36 u (volgens mij is dat 9.36 u in Irkoetsk-tijd.

Na het kopen van het kaartje nog naar de universiteit geweest (mooi gebouw met uitzicht op de stad en daarna een tochtje over de rivier gemaakt. Ik heb nog geen foto's, misschien later. Daarna naar het rode plein en de Basilius-kathedraal ingeweest.

Groeten,

Nick

Ps. Joan als je dit leest. Ik zag dat je je eerste wedstrijd gewonnen had, een 3setter nog wel. Het is maar goed dat je zaterdag pas weer hoeft, dan heb je weer de hele week om te herstellen. Hebbben die trainingpartijtjes/afstraffingen met mij toch nog nu gehad. Haha!


  • 06 September 2011 - 19:24

    Carolien:

    Nick jongen!

    Waar op de globe hangt ie nu weer uit! Russia! Te gek!

    Zie je wel, ga altijd op je eigen instinct af en volg geen reisgidsjes ....

    Maarre waar blijven die foto´s?

    Enjoy!

    groeten,
    Carolien

  • 06 September 2011 - 19:28

    Roy:

    Goede reis!

    Veel plezier tijdens het ontdekken van de uithoeken van onze schöne welt...

    Groeten,
    Roy

  • 06 September 2011 - 20:02

    Pap En Mam:

    Je hebt het weer goed voor elkaar!
    We zijn trots op je, dat je deze lange (trein) reis gaat maken en wensen je veel reisplezier!
    Groetjes pap en mam.

  • 06 September 2011 - 20:10

    Lieke:

    14 september bedoel je denk ik?
    Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd in wat trein je terecht komt (niet dat ie toevallig terug richting Polen rijdt, haha). Cyrillisch is trouwens best makkelijk te lezen hoor! Kwam je pointit-boekje nog van pas?
    Goede reis & take care!

  • 07 September 2011 - 08:10

    Bart B.:

    Hey Nick,

    Klinkt allemaal veelbelovend. Dat wordt een mooi treinreisje van 5 dagen. En ik hoop voor je dat je 2e klas zit, en niet tussen het plaatselijk vee. Maar zelfs dat zou een onvergelijke herinnering achterlaten, en dat is natuurlijk het hoofddoel van de reis..
    Maar geniet eerst nog maar is van Moskou, waar het nu mooi weer is zag ik zojuist!

    goede reis!,

    Groeten, Bart

  • 07 September 2011 - 11:50

    Jan En Thea:

    hoi Nick, soms levert eigenwijs zijn echt wel wat op..

    geniet ze en goede reis!

  • 07 September 2011 - 18:57

    Heyyy Nick:

    Toch wel makkelijk dat je colegas je zo een beetje kunnen volgen, ;) Hey geniet ervan joh, je hoort me wel weer.

    Groetjes Gerard

  • 08 September 2011 - 15:26

    Joan:

    Hallo Nick

    Alles goed collega volgens mij wel zoals
    ik het verder de berichten lees.Ik ga vanavond even kijken in mariaheide
    want allebei mijn tegenstanders moeten vanavond om 19.00 tegen elkaar spelen (even de zwakke punten verkennen).Ik moet de volgende wedstrijd spelen a.s zaterdag om 13.00
    en dan de volgende zondag ook om 13.00.Ik veeg ze allebei van de baan af,ik heb al meer dan genoeg verloren van jou?????Ik probeer ze natuurlijk allebei te winnen,ik laat het wel weten wat ik gedaan heb.Ik heb afgelopen zondag van 13.00 tot 15.30 op de tennisbaan gestaan,ik was kapot.
    Nick ik wens je het allerbeste en heel veel vakantie plezier gewenst.

    Groetjes van Joan.

  • 12 September 2011 - 11:56

    Renée :

    Ha Nick,
    klinkt goed! toch lastig dat ze daar niet gewoon mariahei's praten.. maar veel plezier met de reis! groetjes Renée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 40885

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: