Een jaar geleden - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Een jaar geleden - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Een jaar geleden

Blijf op de hoogte en volg Nick

05 September 2012 | China, Yangshuo

Vandaag is het precies 1 jaar geleden dat ik Nederland heb verlaten. Van Düsseldorf ging het naar Moskou. Van Rusland naar Mongolië, China, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, opnieuw Thailand, Maleisië, Singapore, opnieuw Maleisië, Filipijnen en weer terug naar China. Sinds een maand werk ik hier nu als leraar Engels. Op 2 september vorig jaar was m'n laatste werkdag voor Kuehne + Nagel en ik heb dus 11 maanden niks gedaan. Eigenlijk wel een goede verhouding, 11 maanden vakantie en 1 maand werken. Het jaar is eigenlijk omgevlogen, maar voor sommige mensen duurde het toch net iets te lang. Ik noem een Steve Jobs, Kadhaffi, Whitney Houston en Neil Armstrong. Wat is er verder allemaal gebeurt? Het EK2012 en de Olympische spelen, maar daarmee heb ik volgens mij niet echt iets gemist. Volgende week zijn de verkiezingen in Nederland en het zal de eerste keer worden sinds ik 18 ben dat ik niet zal stemmen. Eigenlijk wel een schande voor iemand die de master Politiek & Parlement heeft gevolgd, maar het zal allemaal ook wel doorgaan zonder mij. Verder ben ik in dit jaar iets slanker geworden. De oplettende kijker zag het al op de foto's. Toen ik vertrok woog ik zo'n 84 kilo en nu nog zo'n 70 kilo. Vooral op het begin ging het hard, maar sinds een half jaar is het redelijk stabiel.

Maar terug naar het heden. Vorige week ben ik van kamer gewisseld. Ik had de grootste kamer hier, inclusief balkon en eigen badkamer. Maar er stonden 2 bedden en tot nu toe had ik geluk dat ik er grotendeels alleen lag. Maar vorige week hebben ze er een Chinese student bijgezet van ergens in de 40 die de hele nacht lag te snurken. De volgende dag ben ik dus snel van kamer gewisseld. M'n nieuwe kamer is kleiner, het bed is harder, geen balkon en een gedeelde badkamer. Maar wel meer privacy gelukkig. Vorige week heb ik het contract met de school getekend, maar ik geloof niet dat dat hier allemaal veel voorstelt. Er zijn over het algemeen 3 soorten visa voor China, een toeristenvisum, werkvisum en businessvisum. Ik heb een businessvisum waarmee je hier mag werken voor een buitenlands bedrijf. Je mag dus eigenlijk geen les geven volgens mij, daarvoor heb je een werkvisum nodig. Maar dat komt hier allemaal niet zo nauw. Ik betaal verder ook geen belasting. Sinds afgelopen week werk ik part time op deze school en part time op een andere school. Zij hebben tijdelijk een leraar nodig en huren me van m'n eigen school. De studenten op de andere school zijn iets ouder en volwassener dan op m'n eigen school. Ook deze week geef ik daar part time les, ik weet niet voor hoeveel weken in totaal.

De laatste weken is het dus lekker druk. Er zijn in Yangshuo tal van activiteiten te doen. De meeste heb ik vorig jaar al gedaan, dus de laatste weken heb ik vooral les gegeven en in m'n vrije tijd naar de bar of gaan zwemmen. Wanneer het kouder wordt zijn hier minder studenten dus ik verwacht het in de toekomst vanzelf minder druk te krijgen. Ik heb het hier nog altijd naar m'n zin, het geld is nog niet op, dus verwacht me binnenkort nog maar niet thuis. Zeker niet nu de herfst er weer aankomt. Doordat google plus is geblokkeerd in China kan ik daar momenteel geen foto's op zetten. Nieuwe foto's komen daarom weer op dit blog te staan. Omdat er maximaal 150 op kunnen heb ik wel enkele oude foto's moeten verwijderen.

  • 05 September 2012 - 23:10

    Annelies:

    Ha Nick,
    Wat gaat een jaar toch snel voorbij! Goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Geniet ervan, dat doe ik ook :)
    Groetjes, Annelies

  • 30 September 2012 - 22:14

    Peter En Corrie:

    Hoi Nick,
    We hadden nooit gedacht dat je het les geven zo leuk zou vinden. Zit dus toch een beetje in de familie.
    Je bent alweer een jaar weg en hebt veel gezien en mee gemaakt. Het lijkt lang en toch gaat het hier ook heel snel allemaal. We missen je wel bij de familiebijeenkomsten. We hebben gehoord dat je er waarschijnlijk met de nieuwjaarsreceptie zult zijn. Helemaal geweldig.
    groetjes Peter en Corrie.

  • 30 September 2012 - 22:14

    Peter En Corrie:

    Hoi Nick,
    We hadden nooit gedacht dat je het les geven zo leuk zou vinden. Zit dus toch een beetje in de familie.
    Je bent alweer een jaar weg en hebt veel gezien en mee gemaakt. Het lijkt lang en toch gaat het hier ook heel snel allemaal. We missen je wel bij de familiebijeenkomsten. We hebben gehoord dat je er waarschijnlijk met de nieuwjaarsreceptie zult zijn. Helemaal geweldig.
    groetjes Peter en Corrie.

  • 30 September 2012 - 22:14

    Peter En Corrie:

    Hoi Nick,
    We hadden nooit gedacht dat je het les geven zo leuk zou vinden. Zit dus toch een beetje in de familie.
    Je bent alweer een jaar weg en hebt veel gezien en mee gemaakt. Het lijkt lang en toch gaat het hier ook heel snel allemaal. We missen je wel bij de familiebijeenkomsten. We hebben gehoord dat je er waarschijnlijk met de nieuwjaarsreceptie zult zijn. Helemaal geweldig.
    groetjes Peter en Corrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 40770

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: