Groeten uit Boracay - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Groeten uit Boracay - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Groeten uit Boracay

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

14 Januari 2013 | Filipijnen, Boracay Island

De laatste weken in Yangshuo heb ik me nog vermaakt met beerpong (zoek maar op internet wat dat is) en les geven. Op 12 december was er nog een groot vuurwerk en zaterdag de 15e was m’n laatste dag lesgeven. De vorige dag was er al een afscheidsetentje met de studenten en die zaterdag nog een taart gekocht. Die avond met de nachtbus naar Shenzhen waar ik zondagochtend aankwam. Hier nog 2 nachten gezeten. Opeens kon ik sinds 2 maanden weer een korte broek aan, dat was wel weer even wennen. Dinsdagavond om half 12 vertrok ik met het vliegtuig vanaf Hong Kong naar Amsterdam en woensdagochtend landde ik alweer om half 5 na 12 uur vliegen. Een beetje filmpjes kijken en dan vliegt de tijd voorbij. Een verassing was wel dat er een heel ontvangstcomite klaarstond op Schiphol, want ik dacht: wie is er nou zo gek om daar om half 5 te staan? Even wat thee gedronken en gebak gegeten en daarna naar huis gereden waar de vriendengroep al een spandoek klaar hadden hangen. ’s Avonds kwamen ook nog eens de vriendengroep en bijna de hele familie op bezoek en ook dit was een leuke verrassing.

Hierna was het al snel weer kerst en ook thuis ben je na een dag alweer gewend. Serieus request wordt net als ieder jaar weer opgevolgd door de top2000. Nee, er veranderd niet zoveel. Dit jaar dus geen bamboerat, maar wel een fatsoenlijk kerstmaal op het menu. Ik heb dus vooral heel veel gegeten wat soms de reactie opleverde: het valt eigenlijk wel mee dat je zo veel bent afgevallen. Maar ja, dat is er thuis natuurlijk ook weer zo aan. Verder een nieuw paspoort en rijbewijs aangevraagd, het nieuwe huis van ons Martijn en Paul bezichtigd, de studievrienden in Nijmegen opgezocht, nog bij de oude collega’s van Kuehne + Nagel langsgeweest, oud en nieuw gevierd met de vriendengroep, nieuwjaarsreceptie bij de familie Pepers, nog een weekend met ons thuis weggeweest om de verlate surprises te geven en toen was het alweer 8 januari. Achteraf gezien had ik wel wat langer thuis kunnen blijven, maar het ticket was geboekt toen ik nog een jaarcontract bij de school in Yangshuo had. Iets later ging de school dicht, maar wijzigen van het ticket kost ook weer een hoop geld.

Ik besloot dus maar om een maand of 2 twee op vakantie te gaan en dan een nieuwe baan in China te gaan zoeken. Op 9 januari dus in Hong Kong aangekomen, daar 2 nachten gebleven, op de 11e naar Clark Airport in de Filipijnen gevlogen en vanaf daar naar het vliegveld Kalibo op het eiland Panay. Daar een busje naar Caticlan genomen en dan met de ferry de oversteek gemaakt naar het eiland Borocay. Dit is het meest populaire eiland van de Filipijnen en daardoor wat toeristischer dan Palawan. Het is hier allemaal prachtig, maar het haalt het toch niet bij El Nido waar ik in juli zat. En wat lees ik hier nu op nu.nl over het Nederlandse weer net toen ik 3 weken thuis zat: ‘Einde aan recordzachte periode. Vanaf 20 december tot en met donderdag, was het gemiddeld 8 graden. Hiermee werd het vorige record van 7,7 graden gebroken.
Het was ook zeer somber. Bijna drie weken lang was het zwaar tot geheel bewolkt. Dit is sinds 1951 niet meer voorgekomen.’
Van somber weer is hier gelukkig geen sprake. Een graad of 29, soms regent het wel even, maar niet hard en niet vaak. Vandaag was het in de namiddag ook wat bewolkt, maar dan verbrand je ook niet zo snel. Ik heb dus voor bijna 3 weken naar dit eiland geboekt. Achteraf gezien misschien iets te lang, maar het was ook zo koud in China toen ik deze reis boekte. En voor de Filipijnen heb je tot 21 dagen geen visum nodig net als voor Thailand tot 30 dagen. Het is dus vooral gemakzucht dat ik nu naar deze landen ga, en het weer natuurlijk. Eind januari gaat de trip verder naar Bangkok, maar tot die tijd zit ik hier nog lekker in het zonnetje.

  • 14 Januari 2013 - 14:24

    Pap En Mam:

    Weer mooi verslag! Fijn dat je weer zo vlug iets van je gehoord hebben.
    Zijn wel jaloers op het weer bij jou ; hier is het inderdaad koud geworden met kille oostenwind.
    Foto's zien er goed uit!

    groetjes pap en mam.

  • 14 Januari 2013 - 19:18

    Tim:

    Lekker hoor! 3 weken zon.. :D
    Jammer dat we naast monopoly en 30 seconds trouwens niet beerpong hebben gespeeld toen je hier was. Briljant spelletje!

  • 14 Januari 2013 - 22:20

    Lieke:

    Leuk leuk! Geniet van de zon & de verveling daar! :-)

  • 16 Januari 2013 - 21:50

    Frans Pepers:

    Hoi Nick,

    ik lees dat het weer flink afzien is. ha, ha.
    op de foto's ziet het er erg rustig uit, weinig toeristen of is dat toeval?
    Maar je vermaakt je wel. Geniet maar van de zon. Hier is het nu echt winter geworden.
    Groetjes
    Frans en Ingrid

  • 23 Januari 2013 - 12:02

    Jo En Anita:

    Hoi Nick

    Opnieuw weer in een paradijsje.
    Wat ben jij een levensgenieter!!!
    Een letterlijke wereldverruimer.
    Je hebt groot gelijk.
    Geniet ervan.

    Groeten Jo en Anita

  • 24 Januari 2013 - 21:01

    Bert En Nelly Van Den Broek:

    Hey Nick, net je verslag gelezen. Jij zit alweer op de Filipijnen in de zon. Helaas hebben we elkaar niet gezien tijdens jouw tussenstop op de Bossteeg. Dat was eigenlijk wel de bedoeling maar het is er niet van gekomen helaas.
    Je bent wel op tijd weer weg, hier is het hartstikke koud en een witte wereld.
    We blijven het volgen.
    Heel veel groeten uit de Hei.
    Bert Nelly Marijn Jeroen.

  • 27 Januari 2013 - 21:20

    Betsie Kuijpers:

    Hoi Nick,

    Heb nu pas je verslag gelezen en ik moet zeggen dat je het goed voor elkaar hebt. Lekker in de zon en een aangename temperatuur. Bij ons is het vandaag gaan regenen en de sneeuw is al bijna weg.
    Zo snel gaat dat. Geniet ervan en ik blijf je verslagen met plezier lezen.

    Groetjes Betsie en Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Boracay Island

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 40747

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: