Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

07 November 2013 | Nepal, Kathmandu

Na de trekking heb ik 6 nachten in Pokhara gezeten. M'n hotel was vlak bij Lake Side, daar zitten alle toeristen. Het is een deel van Pokhara aan het Phewa meer. Kleren laten wassen. Na 4 weken even m'n baard laten scheren. Het was zelfs zo erg dat Israeliers in het Hebreeuws tegen me begonnen te praten. Uitrusten. M'n visum laten verlengen, want ik had maar een visum voor 1 maand. De 2e dag een mountainbike gehuurd en naar de voet van de heuvel gefietst waar de Peace stupa staat. Omhoog gelopen en van het uitzicht genoten. Daarnaast veel gelezen. Een dag een scooter gehuurd en de heuvel Serangkot opgereden. Vanaf daar kijk je vanaf de ene kant op Phewa meer uit en vanaf de andere kant op de bergen in de Annapurna regio. Paragliding is ook heel populair en vanaf hier gaan ze de lucht in. Ik heb het zelf niet gedaan. Daarna weer naar beneden gereden en de stad uit richting Begnas Tal, het Begnas meer. Van andere wandelaars had ik gehoord dat dit meer mooier is dan Phewa lake en ik vond dat ze gelijk hadden. Mooi meer omgeven door beboste heuvels.

Na Pokhara de bus naar het Chitwan nationaal park genomen. De busrit duurde maar 5 uur. Een busrit in Nepal is iets waar alleen sadomasochisten van genieten, alle andere mensen ondergaan het. De grootste weg in Nepal is ongeveer net zo groot als de doorgaande weg door Veghel, maar dan vol gaten. In Chitwan een package tour geboekt, met 3 dagen en 2 nachten. De eerste dag krijg je een lunch en avondeten, loop je langs de olifanten en door het dorpje.
De 2e dag sta je vroeg op en na het ontbijt ga je met kano over het water waarbij je verschillende vogels ziet. Daarna stap je uit en loop je door de savanne op zoek naar neushoorns samen met andere groepen. We zagen er eentje ver weg en daarna nog 1 in het hoge gras zodat ik alleen de oren zag. Daarna terug met de jeep. Lunch, even uitrusten en daarna was het tijd voor de olifantenrit. Dit had ik al 2 keer in Thailand gedaan, maar ik vond dit de leukste keer. Voor diegene die zich afvragen waarom er op de foto's op google plus zoveel Chinezen staan: op een olifant is het lastig om foto's van jezelf te maken, daarom maakten wij foto's van hen en zij van ons. De tocht duurde bijna 1,5 uur en onderweg zagen we 3 neushoorns waaronder een moeder met haar kalf. Daarna weer terug, diner en het programma zat er weer op.

De volgende dag na het ontbijt de bus terug naar Kathmandu genomen wat ook weer bijna 7 uur duurde. Weer terug naar m'n oude hostel waar m'n grote rugzak ook nog stond. In Kathmandu was het een stuk kouder dan in Pokhara en Chitwan, maar zo'n 20 graden. De eerste dagen naar de Indiase embassade geweest om een visum aan te vragen, wat in totaal een week duurt. Daarnaast reisverhalen bijgewerkt, foto's geupload enzovoorts. Na 4 nachten in Kathmandu ook nog 2 nachten naar Bhaktapur geweest, 12 kilometer buiten Kathmandu. Deze historische stad staat sinds 1979 op de Unesco lijst en er zijn verschillende fraaie tempels te zien. Rondleiding gehad langs 3 pleinen, waarvan Durbar het grootste is en later zelf het 4e en oudste nog gezien. Ik was daar samen met een Zwitserse uit m'n hostel uit Kathmandu en zei ging couchsurfen. Haar gastheer had nog wel ruimte voor nog iemand en ik ben daar toen ook blijven slapen. Aardige man met een broer die al jarenlang in Duitsland woonde. Is wel leuk om lokale mensen te leren kennen en je gaat ook weer naar restaurants die je zelf niet had gevonden. De volgende dag ging de Zwiterse terug naar Kathmandu en bleef ik nog een nacht in een hostel. Die dag was het Diwali festival (lichtfestival) wat 5 dagen duurt en een belangrijk Hindu festival is. Het zag er allemaal mooi uit met al die lichtjes.

Terug in Katmandu m'n 2e gang naar de ambassade van India gemaakt. Werd een dag later, omdat veel mensen vrij waren vanwege het festival. De volgende dag waren er dus extra veel wachtenden en het duurde bijna 3 uur voor ik aan de beurt was. De dag daarna kon ik m'n paspoort ophalen met m'n visum voor 3 maanden erin. Een vlucht van Kathmandu naar Delhi kost normaal maar zo'n 60 euro als je lang genoeg van te voren boekt. Het is nu hoogseizoen en de prijzen zijn omhoog geschoten richting de 200 euro. Daarom heb ik besloten om morgen de bus naar Varanasi in India te nemen en het laatste stuk met de trein. Het volgende verslag is dus vanuit India.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 40745

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: