Bijna op vakantie in eigen land - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu Bijna op vakantie in eigen land - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nick Sanden - WaarBenJij.nu

Bijna op vakantie in eigen land

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Nick

04 December 2012 | China, Yangshuo

Vorige maand was de spreekwoordelijke inkt van m'n verslag nog niet droog of er gebeurde weer een hele hoop. Ik ging de volgende dag (vrijdag) naar school en kreeg te horen dat de school door een gebrek aan leerlingen dicht ging. Dat was dus meteen m'n laatste dag. Die avond belde een leerling op; ze wilden niet naar een andere school, maar zelf een klaslokaal, leraar enz. inhuren. Dus vanaf maandag had ik weer een fulltime baan in hetzelfde schoolgebouw. Ik moest alleen nog even een andere kamer zoeken, maar dit was ook zo gebeurd. De laatste 6 weken werk ik hier dus als prive-leraar voor 8 leerlingen verdeeld over 2 klassen. Er zijn nu 4 weken voorbij en nog een kleine 2 weken te gaan. Het weer is hier nu wat kouder, tussen de 10 en 15 graden. Warmer als thuis, maar hier hebben ze geen centrale verwarming, zodat het overal binnen even warm is als buiten.

De sinterklaas mis ik dit jaar nog, maar met de kerst ben ik er wel. Op woensdag 19 december (het is dan 472 dagen geleden dat ik Nederland verliet) land ik op Schiphol en 3 weken later op dinsdag 8 januari vertrek ik weer richtinh Hong Kong. Tijd dus om een tussenbalans op te maken van de hoogtepunten in deze 15,5 maand. In totaal heb ik een halve maand in Rusland, halve maand in Mongolie, 7 maanden in China, 3,5 maand in Thailand, 3 weken in Laos, een maandje Vietnam, maandje Cambodja, 1 maand Maleisie, halve week Singapore en 3 weken in de Filipijnen gezeten.

Enkele hoogtepunten waren:
- De transsiberie-express
- De week in de Gobi-woestijn in Mongolie
- De week op het eiland Palawan in de Filipijnen
- De Chinese muur, Huangshan en Yangshuo in China
- Full Moon party op Koh Phangan in Thailand
- Duiken bij het eiland Tioman in Maleisie
- De tempels van Angkor bij Siem Reap in Cambodja
- De Cu Chi tunnels vlakbij Saigon in Vietnam en het afvuren van een M16
- Tubing in Vang Vieng in Laos
- Het warme weer en alle mooie stranden

Als je landen gaat vergelijken dan lijkt Vietnam meer op China. Een snel groeiende economie in een communistisch land dat ik werkelijkheid kapitalistischer is dan Amerika. Thailand, Laos en Cambodja lijken ook op elkaar, qua taal, religie, eten en cultuur. Maleisie lijkt weer meer op Indonesie, hoewel ik daar nog niet geweest ben. In Maleisie kun je het beste eten krijgen van alle landen waar ik ben geweest. Het eten in Chinese restaurants thuis lijkt ook meer op de Indonesisch/Maleisische keuken dan op de Chinese keuken. Ze kennen hier in China namelijk geen sambal.

Nog een fijne sinterklaas voor iedereen en tot over ruim 2 weken.

  • 04 December 2012 - 06:44

    Tim:

    Cool dat je bijna deze kant op komt!! :)
    En ik heb gehoord dat Chris Zeegers stopt met presenteren van reis programma's en dat ze een goed uitziende Hollandse man met ruime feitenkennis over Azië zoeken... ;)

  • 04 December 2012 - 12:34

    Pap En Mam:

    Yes! Heerlijk 3 weken thuis!
    Zonder centrale verwarming maar met houtkachel:-)

  • 04 December 2012 - 17:46

    Frits:

    he maat leuk dat je naar nederland komt als je tijd en zin hebt komda even bij je oude werk langs die week heb ik late dienst.
    gr frits

  • 04 December 2012 - 18:37

    Jo En Anita:

    Hoi Nick

    Geen Sinterklaas voor jou dit jaar maar.....
    bij de van der Sandentjes ben jij met de Kerst het leukste kado .

    Groetjes

  • 05 December 2012 - 21:06

    Jan En Thea:

    Fijn om je straks weer te zien Nick!

    groetjes, Jan en Thea.

  • 06 December 2012 - 23:26

    Corrie En Peter:

    Hoi Nick,
    Mooi toch, dat de leerlingen zelf een leraar (jou dus) kiezen.
    Met de Kerst zijn we op vakantie maar we verwachten zeker dat we jou met de Nieuwjaarsreceptie in huize Verkuijlen zien.

    groetjes Peter en Corrie.

  • 12 December 2012 - 13:42

    Caroline:

    Nick, thank you for your last email ! I will try to answer as soon as possible. I have also holiday from the 21st and go back to home! I wish you a very nice Christmas with your family who will probably be very happy to meet you again :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

De reis is belangrijker dan de bestemming

Rondreis door Azie.

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Ik ben weer thuis

15 December 2013

Goa

03 December 2013

Rajasthan

19 November 2013

India

07 November 2013

Pokhara, Chitwan, Bhaktapur en Kathmandu
Nick

Actief sinds 29 Juli 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 40744

Voorgaande reizen:

05 September 2011 - 21 December 2013

De reis is belangrijker dan de bestemming

Landen bezocht: